پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:42 - 1397/03/01

حمله ای دیگر به ولیعهد عربستان!

درپی موج جدید بازداشت شماری از سیاستمداران و فعالان از جمله زنان یک رسانه آمریکا با انتقاد شدید از بن سلمان، وی را فردی با مواضع متضاد خواند که خود را مدافع زنان معرفی اما آنها را بازداشت می‌کند.
به گزارش کارگرآنلاین،  روزنامه واشنگتن پست در گزارش ویژه‌ای درباره موج بازداشت‌ها در اولین روزهای ماه مبارک رمضان در عربستان نوشت: بازداشت شماری از فعالان مرد و زن، جامعه عربستان را در بهت فرو برد.
خبر مرتبط:
این روزنامه افزود: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خودش را مدافع زنان به ویژه بعد از اعطای حق رانندگی به آنها معرفی کرد، اما در روزهای گذشته، بسیاری از فعالان سعودی که مشخصا خواستار چنین حقوقی شده بودند، بازداشت شدند. مسئولان سعودی آنها را به آسیب زدن به امنیت ملی متهم و در مطبوعات دولتی "خیانتکار" توصیف کردند.
 
برنامه سرکوبگری غیرعادی مسئولان سعودی، بارزترین مدافعان حقوق زنان در عربستان را هدف قرار داده است.
 
این برنامه همچنین علیه فعالانی اعمال شد که خود پیشتر موج اعتراضات علیه اعطای حق رانندگی به زنان را به راه انداختند و به علت آن زندانی شدند.
 
روزنامه واشنگتن پست بازداشت‌های اخیر را به ویژه از نظر زمانی حیرت آور توصیف کرد، زیرا چند هفته مانده به برداشته شدن ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی انجام شد. اما آنچه بیشتر حیرت آور به نظر می‌رسد، خطرناک بودن اتهامات وارده به بازداشت شدگان و حملات شخصی علیه آنها بعد از انتشار تصاویر آنها در رسانه‌های دولتی است.
 
سازمان‌های حقوق بشری هدف مسئولان سعودی از این اقدام را ترور شخصیت افراد به منظور ساکت کردن همه درخواست‌ها برای تضمین حقوق زنان دانستند.
 
این در حالی است که محمد بن سلمان در برنامه 60 دقیقه شبکه "سی بی اس" آمریکا گفته بود که زنان و مردان مساوی هستند و همه ما انسان هستیم و تفاوتی وجود ندارد.
 
منبع:تسنیم 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین