پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00002:00 - 1400/08/13

گیاهانی آرام بخش برای مقابله با استرس و اضطراب

کارگر آنلاین | گیاهان دارویی می‌توانند به اندازه دارو‌های شیمیایی باعث آرام بخشی انسان شوند.

 اضطراب و استرس بخش تفکیک ناپذیری از زندگی روزمره انسان مدرن را تشکیل داده است. زندگی بسیاری از افراد به دلیل شدت اضطراب و تبعات استرس زیاد دچار اخلال شده و آن‌ها مجبور به مراجعه به روانپزشک و دریافت دارو‌های شیمیایی برای کنترل آن هستند.

  • با این حال، از دیرباز دارو‌های گیاهی یکی از روش‌های طبیعی و کارآمد برای مقابله با استرس و اضطراب بوده است. از بهترین گیاهان در این زمینه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- اسطوخودوس یکی از گیاهان معروف برای مقابله با استرس است. این گیاه برای بهبود شرایط روحی و خلق و خو، کاهش اضطراب و نگرانی و نیز افزایش کیفیت خواب بسیار مناسب است.

۲- گل ساعتی یکی از گیاهان آرامش بخش برای ذهن محسوب می‌شود. برخلاف دارو‌های آرامش بخش، گل ساعتی باعث تسکین عمومی اضطراب و استرس با کمترین عوارض جانبی می‌شود.

۳- ریشه سنبل الطیب همانند گل ساعتی دارای خواص آرامش بخشی طبیعی به بدن است. از این گیاه از دیرباز به عنوان راهکاری طبیعی برای کمک به خواب و افزایش آرامش ذهن استفاده می‌شده است.

ریشه سنبل الطیب

  • برخی افراد عادت دارند دارو‌های گیاهی را با نسخه‌های تجویز شده پزشک به طور همزمان مصرف می‌کنند. توصیه می‌شود پیش از مصرف گیاهان ذکر شده همراه با دارو‌های ضدافسردگی و آرامش بخش شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

بسیاری از افراد به دنبال تهیه یک ترکیب آرامش بخش برای مقابله با اضطراب و استرس هستند. برای این کار مواد ذیل را تهیه کنید:

- ۳۵ گرم اسطوخودوس خشک شده
- یک قاشق چای خوری ریشه سنبل الطیب خشک شده
- دو قاشق چای خوری گل ساعتی خشک شده
- یک قاشق چای خوری پوست پرتغال خشک شده
- نصف قاشق چای خوری زنجیل خشک شده

  • تمام مواد ذکر شده را در یک شیشه ریخته و ماء الشعیر بدون الکل طبیعی بر روی آن بریزید. سپس درب آن را محکم بسته و در یک مکان خنک و تاریک قرار دهید. این محصول باید به مدت دو تا چهار هفته در این محیط باقی بماند.
  • پس از مدت ذکر شده، آن را از صافی رد کرده و میل کنید. می‌توانید کمی از این نوشیدنی آرامش بخش را به سایر نوشیدنی‌ها مانند چای و آب گازدار اضافه کرده و بنوشید. برای طعم بهتر و شیرین شدن آن می‌توانید از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده کنید.
  •  
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین