پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:15 - 1400/08/18

شبیخون پلیس به ۳۹۵ اوباشگر در تهران

کارگر آنلاین |رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۳۹۸ اوباشگر و مزاحم نوامیس در پایتخت خبر داد و اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۴۵ درصدی شرارت در تهران بوده ایم.

سردار حسین رحیمی در اجرای چهارمین مرحله از طرح «اقتدار» ویژه برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس که ظهر امروز به اجرا درآمد، گفت: در اجرای این مرحله از طرح ۳۹۸ اوباشگر و مزاحم نوامیس دستگیر شدند که این افراد در زمینه ایجاد مزاحمت، خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر، ایجاد رعب و وحشت و قمار و ... اقدامات مجرمانه ای را انجام داده بودند.

وی افزود: از افراد دستگیر شده مجموعا ۲۶ قبضه انواع سلاح جنگی  و بالغ بر ۱۰ هزار فشنگ جنگی کشف شده است.

رحیمی کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین و سبک از دیگر کشفیات طرح اقتدار اعلام کرد و گفت: در این مرحله از طرح به ۱۸۰ پرونده نیز رسیدگی شد.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس برای صنوف تبدیل واحدهای صنفی به پاتوق اراذل و اوباش و مجرمان است، اظهار کرد: اماکنی نظیر قهوه‌خانه‌ها و باشگاه های بدنسازی به هیچ عنوان نباید به پاتوقی برای اراذل و اوباش بدل شود. البته این فضاها تحت نظارت پلیس نیز قرار داشته و با چنین مواردی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: در همین مرحله اقتدار به ۱۲۶۳ واحد صنفی تذکر داده شد، ۹۶ واحد صنفی به دلیل ارتکاب همین جرایم و عدم رعایت خط قرمزها پلمب شده و ۱۱۱ واحد نیز اخطار پلمب گرفتند که در صورت تکرار جرم با آنها نیز برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که عمده اراذل و اوباش در کدام محلات دستگیر شدند، گفت: این طرح در سراسر تهران به اجرا درآمد و دستگیرشدگان در مناطقی چون تهرانسر، تهرانپارس، اشرفی اصفهانی، شهرک ولیعصر، خاک سفید، نظام آباد، نارمک، مجیدیه، امیریه، ۱۳ آبان، منیریه، جوادیه، نازی آباد، خانی آباد، مشیریه، فلاح و ... دستگیر شدند.

رحیمی از رصد فضای مجازی و برخورد با گردانندگان صفحات مجرمانه نیز خبر داد و گفت: در همین زمینه نیز در اجرای این مرحله از طرح ۸۹ تارنما مسدود شد. پنج پرونده نیز مربوط به شهرهای دیگر بود که ما آن را به همان شهر ارجاع دادیم.

وی برخورد با قمارخانه‌ها را نیز از دیگر طرح‌های پلیس برشمرد و گفت: ۶۱ قمارخانه از ابتدای سال تاکنون در تهران پلمب شده است. همچنین ۱۴۰ تارنمای مربوط به شرط‌بندی و قمار نیز شناسایی و با آنها برخورد شده است.

وی درباره اینکه آیا اخیرا بر تعداد اراذل و اوباش در تهران افزوده شده یا خیر؟ گفت: اگر خاطرتان باشد تا همین چهار، پنج سال پیش ما اراذل و اوباش سطح یکی را در تهران داشتیم و بعضی از آنها نوچه و همراهان زیادی داشتند اما امروز در نتیجه اقدامات بسیار خوبی که انجام شده وضعیت به مراتب بهتر از گذشته است به طوری که اوباش جدیدی نداریم و ما برای دستگیری این افراد آنها را در مخفیگاه هایی که پنهان شده اند دستگیر می کنیم و عمدتا خبری از حضور و قدرت نمایی آنها در خیابان وجود ندارد.

رحیمی افزود: برابر گزارش های ما شرارت و جرایم مرتبط با اراذل و اوباش از ابتدای سال جاری تا کنون در تهران کاهشی ۴۵ درصدی داشته است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین