پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:00 - 1400/08/21

ضرر این کارها کمتر از فست فود نیست

همه ی با مضرات فست فود به خوبی آشنا هستیم درحالی که برخی عادت ها که بخشی از زندگی ما شده اند حتی از فست فود ها هم مضر تر هستند.

ورزش بیش از حد

ورزش برای سلامتی بسیار مفید است اما بعضی از ما به اشتباه فکر می کنیم که هر چه قدر بیشتر ورزش کنیم، تاثیر و فایده آن بیشتر است. اکثر افراد به اندازه کافی ورزش نمی کنند و چاق می شوند و ما این را قبول داریم اما اگر بخواهیم در انجام آن زیاده روی کنیم و هر روز ساعات زیادی را ورزش کنیم، باز هم به بدنمان آسیب وارد می شود. پس سعی کنید فقط یک ساعت در روز ورزش کنید و بیشتر این کار را انجام ندهید، زیرا با زیاده روی به بدن و ذهن خود صدمه وارد خواهید کرد .


انتظارات غیر واقع بینانه

شبکه اجتماعی پر از افراد زیبا، ثروتمند و موفق است که باعث می شوند ما حسرت زندگی آن ها را بخوریم اما بسیار مهم است به یاد داشته باشید که این ها فقط عکس، فیلتر و فتوشاپ هستند و واقعیت چیز دیگری است و ما از این واقعیت ها خبر نداریم. این ها انتظارات غیر واقع بینانه ای هستند که شبکه های اجتماعی در ما ایجاد می کند، به شدت مخرب است و به روحیه هم آسیب وارد می کند . پس سعی کنید که خودتان را همان گونه که هستید؛ بپذیرید و به خود افتخار کنید.
نخوابیدن به اندازه کافی

نخوابیدن به اندازه کافی می تواند به اندازه یک رژیم ناسالم مضر باشد . شما باید کیفیت خواب خود را افزایش دهید. آشفتگی در خواب و کیفیت ضعیف خواب، باعث افزایش سطح هورمون استرس مانند کورتیزول شده و توده عضلانی را از بین می برد. پس سعی کنید قبل از هر چیز خواب خود را تنظیم کنید، در غیر این صورت نه تنها خسته خواهید بود، بلکه دچار اضافه وزن و بیماری هم خواهید شد.


احترام نگذاشتن به چرخه طبیعی بدن

خانم ها و آقایان فکر می کنند که باید چرخه طبیعی بدن خود را به هم بزنند و در نتیجه به کار هایی که باید انجام دهند، پایبند نیستند. اما باید بدانید که در برهه ای از زندگی ریتم بدن شما تغییر می کند. به عنوان مثال چرخه قاعدگی وضعیت طبیعی است که در آن هورمون ها دچار نوسانات می شود. پس نباید بیش از حد در ورزش و کار از خودتان انتظار داشته باشید و باید به صدای بدن تان احترام بگذارید.
نشستن بیش از حد

نشستن بیش از حد خطری مساوی با سیگار کشیدن دارد و برای بدن مضر است. فعالیت نداشتن به اندازه کافی باعث آسیب به بدن می شود. پس کمی از بدن خود کار بکشید و با انجام ورزش استقامت بدن خود را بالا ببرید. در غیر این صورت شکل بدن شما نامتناسب می شود و به درد های مزمن مثل یبوست و مشکلات فشار خون دچار خواهید شد .


نور آفتاب خیلی زیاد یا خیلی کم

متخصصان بر این عقیده هستند که نور آفتاب برای بدن ضروری است اما بعضی از افراد در این امر زیاده روی می کنند و بعضی اصلا به آن توجه نمی کنند . نور آفتاب به ما ویتامین دی می رساند و ساعت درونی بدن ما را تنظیم می کند اما اگر بیش از حد در برابر آن بایستیم ، ممکن است خطرات اشعه فرابنفش به ما بخورد. پس باید مراقب باشیم که در این امر زیاده روی نداشته باشیم.
نادیده گرفتن وعده غذایی

نادیده گرفتن وعده غذایی یکی از اشتباهات رایجی است که افراد انجام می دهند که معمولا بیشتر در تایم صبحانه اتفاق می افتد ؛ در صورتی که صبحانه یکی از ضروری ترین وعده ها برای بدن محسوب می شود و انرژی و مواد مغذی ما را در طول روز فراهم می کند.

افرادی که هر روز صبحانه می خورند ، در کاهش وزن هم موفق تر هستند و توده بدنی آن ها سالم تر است. از طرفی اگر وعده های غذایی را به اندازه متناسب مصرف کنید و هیچ کدام از آن ها را نادیده نگیرید، باعث می شود که غذا خوردن تان متعادل باشد و بیش از حد گرسنه نشوید و پرخوری هم نکنید.

منبع: نمناک
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین