پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:21 - 1400/08/22

بهترین زمان برای خواندن زیارت عاشورا

کارگر آنلاین/خواندن زیارت عاشورا مستحب است ولی خواندن این دعا بسیار فضیلت دارد و بارها و بارها خواندن این دعا در هر روز توصیه شده است.

زیارت عاشورا دعایی با فضیلت است که از امام محمد باقر ( ع) نقل شده است. خواندن زیارت عاشورا فضایل زیادی دارد و هرکس این دعا را هر روز بخواند و مراقب رفتار و کردار خود باشد، خداوند او را مورد لطف و رحمت خود قرار داده و در آخرت مورد شفاعت امام حسین (ع) قرار خواهد گرفت.

امام حسین
فضائل خواندن زیارت عاشورا

     ثواب دوازده هزار حج
     ثواب هزار جهاد.
     ثواب دو هزار حج عمره
     ثواب مصیبت هر پیامبری از اوّلین تا آخرین.
     ثواب مصیبت هر رسولی.
     ثواب مصیبت هر وصیّی تا روز قیامت.
     ثواب مصیبت هر صدّیقی تا روز قیامت.
     ثواب هر شهیدی تا روز قیامت.
     بلندی مقام او صد هزار درجه.
     نوشته شدن هزار حسنه

کربلا
بهترین زمان خواندن زیارت عاشورا

به طور کلی خواندن زیارت عاشورا زمان خاصی ندارد و هر ساعتی که خوانده شود، ثواب زیادی را در بر دارد اما در برخی روایات به فضیلت خواندن زیارت عاشورا در هنگام صبح اشاره شده است.
زیارت عاشورا را صبح ها بخوانید :

برای رسیدن به محبت و عشق و علاقه امام حسین(ع) و زیارت بارگاه ایشان از راه دور ، هر روز صبح زیارت عاشورا بخوانید و روز خود را با نام و یاد عزیز زهرا(س) شروع نمایید.
روایات و توصیه هایی برای خواندن زیارت عاشورا

زیارت عاشورا از دعاهای پر فضیلتی است که امامان و عالمان دینی به خواندن آن تاکیید دارند.
بر خواندن زیارت عاشورا مداومت ورزید

در رابطه با سوال برخی از شما کاربران از بخش دین و مذهب نمناک در این رابطه لازم است بگوییم که از طریق خواندن زیارت عاشورا و خصوصاٌ مداومت به خواندن این زیارت شریف به ثواب اخروی و برآورده شدن حاجات دنیوی می رسید.

زیارت عاشورا عملی مستحب است و در مستحبات حالت بایدی و حتم وجود ندارد. در اینگونه اعمال به هر مقدار که انسان در هر زمان اهتمام بورزد از ثواب و نورانیت که نتیجه عمل است بهره مند می گردد.

خواندن زیارت عاشورا
می توان صد مرتبه لعن و سلام زیارت عاشورا را به تدریج خواند:

صد لعن و صد سلام در زیارت عاشورا را می توان با فاصله و به تدریج در طول روز خواند، یعنی می توان مثلا صبح زیارت عاشورا را شروع کرد وقتی به لعن زیارت رسیدیم، صد لعن را می توان در طول روز به تدریج انجام داد تا نوبت به صد سلام برسد و آن را نیز با فاصله و به تدریج می توان انجام داد و بعد از سلام، بقیه زیارت را خوانده و در پایان دو رکعت نماز زیارت به جای آوریم.
بر روی بام رفته و زیارت عاشورا بخوانید :

یکی از ملازمان آیت الله العظمی اراکی در حالات ایشان نقل نموده که ایشان هر روز بالای بام مـی رفتند و به حالت ایستاده به خـوانـدن زیارت عاشورا مـی پرداختند و صد لعن و صـد صلـوات(سلام)که در زیارت عاشـورا وارد شده است مقید بـودند بطـور کامل قرائت کنند و ایـن برنامه ایشان به همیـن نحـو یعنی بالای بام و رو به قبله حتی در روزهای برفی و سرد هم بدون کـم و کاست ادامه داشت تا موقعی که توانایی جسمی داشتند.
اگر نذر کرده اید زیارت عاشورا را در مکان و زمان خاصی بخوانید :

اگر نذر کرده اید که زیارت عاشورا را در مکان خاص مثلا مسجد و زمان خاصی بخوانید ، تا جایی که می توانید باید نذر خود را به جا آورید و اگر موفق نشد، طبیعی است که باید قضای آن را به جا بیاورید.

عاشورا
ای کاش هر روز زیارت عاشورا می خواندم

عالم جلیل، شیخ عبدالهادی حائری مازندرانی از والد خود (حاجی ملا ابوالحسن) نقل کرده است که من حاج میرزا علی نقی طباطبایی را بعد از رحلتش در خواب دیدم و به او گفتم:آیا آرزویی داری؟ گفت:یک آرزو دارم و آن این است که چرا در دنیا هر روز «زیارت عاشورا» نخواندم.

رسم سیّد این بود که در تمام دهه ی اول محرم، زیارت عاشورا می خواند، ولی بعد از مرگ، افسوس می خورد که چرا در تمام ایام سال، موفق به این زیارت نبوده است. (سید علی موحد ابطحی، زیارت عاشورا و آثار شگفت آن، ص 16، به نقل از کتاب تذکره الزائرین )

در آخر باید بدانید که در هر زمانی که به سیدالشهدا سلام می دهید ، مطمئن باشید که امام حسین(ع) جواب سلام شما را می دهد زیرا جواب سلام واجب است و امام معصوم محال است ترک واجب نماید.

منبع: نمناک
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین