پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:23 - 1400/09/03

بدترین نوع مراقبت از سلامتی بدن

کارگر آنلاین/بسیاری از ما بدون این که بدانیم با انجام برخی کارها به سلامت خود آسیب میزنیم و با انجام برخی عادات، سلامت بدن خود را به خطر می اندازیم.

زندگی به سرعت می گذرد اما ما باید حواسمان را جمع کنیم و ببینیم که با انجام چه کار هایی می توانیم شرایط بهتری را به وجود بیاوریم. گاهی اوقات بدون این که خودمان متوجه باشیم، کار هایی می کنیم که بدترین رفتار با جسم و روحمان محسوب می شود .
بی تحرکی

بسیاری از مردم دنیا یک سبک زندگی تنبل دارند و مدام در حال استراحت و ریلکسیشن هستند و به انجام ورزش و حرکات فیزیکی نمی پردازند. بی تحرکی عامل بسیاری از بیماری ها است و سیستم ایمنی را ضعیف می کند. شما حداقل 20 الی 30 دقیقه در طول روز را باید به انجام فعالیت ورزشی بپردازید.

تنبلی
نادیده گرفتن خواب

همه ما می دانیم که باید خواب منظمی داشته باشیم و کیفیت آن را ارتقا دهیم اما بسیاری از مردم دنیا تا نصف شب بیدار هستند و به کیفیت خواب شان توجه نمی کنند . کم خوابی عامل اصلی ضعف سیستم ایمنی است. پس هر شب سر ساعت باید حداقل 6 الی 8 ساعت خواب کافی داشته باشید.
نادیده گرفتن سطح استرس

زندگی پر مشغله و مدرن این روز ها سرشار از استرس است. زندگی غیر قابل پیش بینی است و زمانی که این اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ می دهد، استرس غلبه می کند . بسیار مهم است که مراقب باشیم این استرس را مدیریت کنیم و نگاه واقع بینانه ای نسبت به زندگی داشته باشیم. در غیر این صورت سیستم ایمنی ما به شدت درگیر خواهد شد و تحت تاثیر استرس قرار گرفته و ضعیف می شود.

استرس
زمان زیاد در داخل خانه ماندن

هیچ اشکالی ندارد که شما داخل منزل بمانید؛ مخصوصا الان که پاندمی کرونا در کل جهان وجود دارد اما حداقل چند دقیقه را بیرون از منزل باشید و اجازه دهید که نور طبیعی و هوای آزاد به شما برسد . بیرون رفتن از منزل باعث تقویت سیستم ایمنی می شود، زیرا ویتامین دی را به بدن می رساند که برای عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم است. کمبود این ویتامین D بیماری های خود ایمنی را افزایش می دهد و شما را مستعد عفونت می کند.
پیروی از رژیم خشک

اگر قصد استفاده از این رژیم را دارید؛ بهتر است که آن را انجام ندهید. در این رژیم که یک نوع روزه است؛ افراد تا چند ساعت هیچ مایعات و آبی مصرف نمی کنند که اتفاقات خطرناکی را به وجود می آورد و سیستم ایمنی را ضعیف می کند. این افراد معمولاً در این رژیم آب لازم را فقط از طریق میوه و سبزیجات دریافت می کنند اما انجام این کار به سیستم ایمنی آسیب می زند و باعث مشکلاتی مثل خشکی بدن، سنگ کلیه ، میگرن و مشکلات مختلف می شود .

منبع: نمناک
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین