پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:33 - 1400/09/08

هر روز از خودمان بپرسیم...

سوالی که باید سر قرار با خدا از خودمان بپرسیم

کارگر آنلاین | رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: چطور است که انسان برای انجام کارهای روزمره خود در ارتباط با انسان‌های دیگر به قانون و مقررات و رسیدن به موقع سر قرار پایبند است، اما برای خداوندی که به او هستی بخشیده به این قانون مقید نیست؛ لازم است هر انسانی خود را در معرض سؤال در مورد این امر قرار دهد.

به گزارش کارگر آنلاین حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نماز یک حالت اثرگذار در زندگی انسان‌هاست؛ این حالت باید در سراسر زندگی انسان‌ها حضور داشته باشد.

وی افزود: گاهی می‌بینیم این حالت در نوجوانی وجود دارد، اما با گذشت سن و سال این اثرگذاری کاهش می‌یابد که این امر به دلیل از یاد بردن تمام مواردی است که انسان در زمان نوجوانی برایش بزرگ، پراهمیت و اثرگذار است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: نباید گذاشت این حس و  این حالت از میان برود، چراکه اثرگذاری آن برای ما نیاز است؛ انسان در طول زندگی به تنگناهایی برمی‌خورد که تنها با نماز رفع می‌شود یا حداقل انسان را به آرامش می‌رساند.

کمیلی ادامه داد: این کاهش اثرگذاری در انسان ابتدا در روح او، سپس در جسم او و بعد در کل زندگی او اثرگذار است؛ این اثرگذاری منفی از آنجا آغاز می‌شود که ما به همه امور زندگی دقت و توجه داریم و آن را جزء ضروریات می‌دانیم جز نماز.

وی بیان کرد: در حقیقت نماز است که آرامش را به انسان هدیه داده و او را کمک می‌کند و تنها حلقه ارتباطی بین خداوند و انسان همین نماز است؛ دعا نیز اثرات خود را دارد ولی سؤال اینجاست که تا زمانی که انسان نماز را محترم نشناسد دعا چه تأثیری دارد؟

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی تصریح کرد: چطور است که انسان برای انجام کارهای روزمره خود در ارتباط با انسان‌های دیگر به قانون و مقررات و رسیدن به موقع سر قرار پایبند است، اما برای خداوندی که به او هستی بخشیده به این قاتون مقید نیست؛ اگر بنشیند و این سؤال را از خود بپرسد که آیا من به اندازه احترام به همکار، دوست و یا آشنا به خداوند و قرار با او که از ابتدای خلقت و از زمان سن تکلیف با او قول بستم پایبند هستم یا خیر می‌تواند او را نجات دهد.

کمیلی ادامه داد: به هر ترتیب اگر ما نماز را آرام‌بخش می‌دانیم نباید تنها در خوشی و روزهای سخت به آن فکر کنیم؛ باید در زمان خوشی نیز به یاد آن باشیم تا در ناخوشی نیز برایمان آن اثر طولانی مدت را داشته باشد؛ پیشنهاد می‌شود هر چند روز جانماز خود را تغییر داده یا جای خواندن نماز خود را و یا حتی مسجد و محل خواندن نماز و لباس خود را تغییر دهیم تا دچار عادت‌زدگی نشده و نماز برایمان هر روز و هر ساعت جذاب باشد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین