پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:40 - 1400/10/04

راهکاری ساده برای جلوگیری از حمله قلبی

از حمله قلبی به راحتی جلوگیری کنید

کارگر آنلاین| یک فوق تخصص جراحی قلب گفت: برای پیشگیری از حملات قلبی و عروقی سیگار نکشید و ورزش کنید.

به گزارش کارگر آنلاین دکتر محمدرضا سعیدی بیان کرد: بیماری های قلبی مهمترین دلیل علت مرگ و میر افراد می باشد و آقایان بیشتر از خانم ها در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی می باشند.

وی افزود : پیاده روی بهترین ورزش برای افراد میانسال و ورزش حرفه ای برای جوانتر ها می تواند ضمن جلوگیری از حملات قلبی و بیماری های عروقی،در کنترل فشار خون و وزن و کلسترول که در دیابت و شادابی بدن موثر است، نیز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا می تواند آسیب جدی به قلب وارد کند و باعث بیماری های متعدد قلبی شوند، تاکید کرد: همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است؛ میوه جات و سبزیجات علاوه بر اینکه سطح کلسترول را کاهش می دهند خاصیت ضد سرطانی دارند و باید در وعده های روزانه قرار داده شوند.

دکتر سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: کلسترول، تری گیلیسیرید در سن میانسالی مرتبا باید کنترل شود، همچنین مدیریت استرس، خواب کافی و مصرف منظم دارو در صورت مصرف و همچنین کنترل دیابت نیز توصیه می شود.

وی یادآور شد: با پیشرفت علم بسیاری از عمل هایی که در گذشته صورت می گرفت دیگر انجام نمی شوند و به جای آن از دیگر راه ها مانند آنژیوگرافی، فنرگذاری و... استفاده می شوند که نتایج بسیار خوبی را نیز به همراه دارند.

دکتر سعیدی گفت: سن، ارث و جنسیت مهمترین فاکتورهای دارا بودن و دچار شدن به بیماری های قلبی و عروقی است که غیر قابل تغییر است اما برخی فاکتور ها نظیر عادات و سبک زندگی، قابل تغییر و موثر در پیگشیری از این بیماری ها است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین