پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:15 - 1400/10/26

کم کاری کلیه ، دیابت ، بیماری پوستی ، کم خونی و فشار خون را با شقاقل زمستان حل کنید

کارگر آنلاین | زردک به دلیل دارا بودن تعدادی از مواد مغذی و ویتامین ها ، یک سبزی بسیار متنوع و دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی است. این ماده حاوی مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی و آهن است. سرشار از فولات است و همچنین دارای ویتامین هایی مانند ویتامین B ،C ، E و K است که برای سلامتی ما بسیار مفید می باشد.

خواص زردک

یکی از دانشمندان علوم تغذیه ای در مقاله ای با عنوان "سبزیجات سفید:یک منبع فراموش شده از مواد مغذی" می گوید که سبزیجات سفید یا نزدیک به آن مانند شقاقل به دلیل داشتن فیبر بالای آنها مورد تحسین قرار گرفته است، به ویژه، زیرا آنها از فیبر محلول تشکیل شده اند. این تنوع با کاهش سطح کلسترول، کاهش سطح قند خون، جلوگیری از دیورتیکولیت، کاهش چاقی، افزایش هضم و موارد دیگر ارتباط نزدیکی دارد.

زردک به دلیل دارا بودن تعدادی از مواد مغذی و ویتامین ها ، یک سبزی بسیار متنوع و دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی است. این ماده حاوی مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی و آهن است. سرشار از فولات است و همچنین دارای ویتامین هایی مانند ویتامین B ،C ، E و K است که برای سلامتی ما بسیار مفید می باشد.
منبع غنی ویتامین C

  • ویتامین C موجود در شقاقل باعث تولید گلبول های سفید خون برای حمله به میکروب های خارجی در بدن می شود، علاوه بر این به عنوان یک عنصر اصلی در تولید کلاژن، که یک ساختار اساسی در بدن ماست، عمل می کند.

از کم خونی جلوگیری می کند

  • چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است ویتامین C، ویتامین B9 و آهن موجود در زردک برای افزایش جریان خون و جلوگیری از کم خونی به ویژه در خانم ها بسیار مهم است. علاوه بر این، ویتامین E در ساخت گلبول های قرمز خون کمک می کند و از این طریق باعث افزایش انتقال اکسیژن در بدن می شود.

مراقبت از پوست

  • شقاقل، سرشار از ویتامین C، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری دارد. این خواص به جلوگیری از چین و چروک، تقویت خاصیت ارتجاعی پوست و ترمیم سلولهای آسیب دیده پوست کمک می کند.

به دلیل وجود ویتامین K و منگنز در این گیاه، زردک به تولید هورمونهای جنسی و به لخته شدن خون کمک می کند.

خبرنگار : محدثه بابامرادی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین