پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:09 - 1400/10/27

نقش بی‌بدیل قصه گویی بر تربیت کودکان

نقش خاص این اقدام در تربیت فرزندان

کارگرآنلاین | مدیر اتاق قصه و خانه بازی و ریاضی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بیرجند با بیان اینکه ایده اتاق قصه، ریشه در متون کهن، ادبیات و فرهنگ کهن ایران دارد، گفت: حتی قرآن‌کریم که بزرگ‌ترین معجزه محسوب می‌شود، در قالب احسن‌القصص، نکات تربیتی را مطرح کرده است.

به گزارش کارگرآنلاین فاطمه حسینی‌فر اظهار کرد: از قدیم‌الایام، شیوه تربیتی براساس تمثیل و داستان تعریف کردن بوده که شیوه‌ای بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه ایده اتاق قصه، ریشه در متون کهن، ادبیات و فرهنگ کهن ایران دارد، تصریح کرد: حتی قرآن‌کریم که بزرگ‌ترین معجزه محسوب می‌شود، در قالب احسن‌القصص، نکات تربیتی را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه تجربیات نشان می‌دهد که قصه می‌تواند در فرهنگ، اخلاق، روحیه، احساس، رفتار، گفتار و زندگی ما تاثیرگذار باشد، افزود: روانشناسان در دهه‌های اخیر به این باور رسیده‌اند که قصه‌ها می‌توانند به زندگی انسان‌ها جهت دهند و بر تربیت فرزندان تأثیرگذار باشند.

مدیر اتاق قصه و خانه بازی و ریاضی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بیرجند بیان کرد: زمانی که کودکان در سنین پایین با ادبیات، متون کهن و جدید و قصه‌ها آشنا ‌شوند، احساس لطیف‌تری پیدا کرده، خلاقیت آن‌ها رشد می‌کند، تخیل آن‌ها تقویت شده و ارتباطات آن‌ها مؤثرتر و موفق‌تر خواهد شد.

حسینی‌فر ادامه داد: تاکنون در مراکز مشاوره، مرکز بازی درمانی وجود داشته است که اتاق قصه بخشی از آن بوده اما اتاق قصه‌ای که صرفاً اساس کار آن بر قصه باشد، کار جدیدی است.

وی با بیان اینکه در اتاق قصه به بحث قصه و داستان به صورت تخصصی پرداخته شده و همچنین در کنار آن خانه بازی و ریاضی وجود دارد، تصریح کرد: در اتاق ریاضی کودکان، بازی و ریاضی می‌کنند و علاوه بر بعد آموزشی و پرورشی روی اختلالات رفتاری و اختلالات ریاضی کودکان کار خواهیم کرد.

مدیر اتاق قصه و خانه بازی و ریاضی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بیرجند بیان کرد: در اتاق قصه، بازی‌های خلاق برای کودکان و در خانه ریاضی، روی اختلالات ریاضی کودکان براساس تئوری‌های روانشناسی کار انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در اتاق قصه، از آموخته‌های دانشگاهی برای اعتلاء فرهنگ جامعه بهره خواهیم برد، افزود: اتاق قصه برای سنین سه تا ۱۲ سال تدارک دیده شده است و متقاضیان استفاده از این اتاق، می‌توانند به مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بیرجند مراجعه و کارت عضویت دریافت کنند.

مدیر اتاق قصه و خانه بازی و ریاضی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بیرجند با بیان اینکه در اتاق قصه، از قصه‌گویان و مربیان شهرستان بیرجند استفاده خواهیم کرد، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم احساسات، تخیل و خلاقیت کودکان را پرورش و تقویت کرده و کودکانی شاداب برای ورود به جامعه پرورش دهیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین