پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:57 - 1400/10/30

ساده ترین راهی که شما را به سلامت معنوی می رساند

با این راه حل به سلامت معنوی می رسید

کارگرآنلاین| عضو فرهنگستان علوم پزشکی یکی از راه‌های ارتقاء سلامت معنوی، انس با قرآن است.

به گزارش کارگرآنلاین محمد حسین نیکنام، عضو فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه بحث سلامت معنوی جزو بحث‌های بسیار مهم و ضروری در حوزه سلامت است، اظهار کرد: یکی از راه‌های ارتقای سلامت معنوی انس با قرآن است.

وی افزود: سلامت معنوی از چندین دهه گذشته در سازمان جهانی بهداشت مطرح شده و تا قبل از آن تنها به بعد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی در انسان توجه شده بود و بعد سلامت معنوی کاملا مغفول مانده بود.

 نیکنام افزود: سلامت معنوی ارتباط مستقیمی با دین، مذهب و نگرش ایدئولوژیک انسان دارد و از آنجا که به سه بعد دیگر سلامت اشراف دارد، باید در عرصه زندگی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی عنوان کرد: وقتی نگرش، بینش و اعتقادات ما نسبت به عالم و اعتقاد به عدالت محکم باشد به تناسب، رفتار بهتر و روح و جسم سالم‌تری خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: بیماری که اعتقادات قوی دارد و نگرش معنوی در وجودش نهفته است، تحمل بیشتری در مقابل بیماری دارد و شرایط بسیار مطلوب‌تری در مقایسه با بیماری دارد که از معنویت برخوردار نیست.

 نیکنام یادآور شد: هرچقدر بیشتر بتوانیم با قرآن انس بگیریم در ارتقای سلامت معنوی گام موثرتری بر داشته‌ایم و باید با جدیت این مسیر را که همان نهادینه کردن سلامت معنوی در جامعه است، ادامه دهیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین