پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:14 - 1400/11/10

خواص فوق العاده شربت نعناع فلفلی؛

رفع درد و گرفتگی عضلات و سرماخوردگی با این شربت

کارگرآنلاین| یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع درد و گرفتگی عضلات، سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه و تب موثر دانست.

به گزارش کارگرآنلاین شربت نعناع فلفلی (نعناع فلفلی آویشن اسطوخودوس مرزنجوش عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، فسفر، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، روی زینک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، اسیدفولیک، فلاونوئیدها، منتول، تیمول و غیره است.

برای بررسی خواص شربت نعناع فلفلی و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت نعناع فلفلی
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت نعناع فلفلی گفت: مهم‌ترین خاصیت این شربت نشاط آور و آرام‌بخش بودن قلب و اعصاب است؛ همچنین مصرف شربت نعناع فلفلی از بروز تنش‌های عصبی جلوگیری می‌کند و باعث رفع استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.وی افزود: شربت نعناع فلفلی تاثیری چشمگیریدر درمان سردرد‌های میگرنی، درد‌های عضلانی، رفع گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدن آن‌ها دارد.عظمایی بیان کرد: این شربت آنتی بیوتیکی بسیار قوی است که عفونت‌ها و ویروس‌ها را برطرف می‌کند؛ لذا در رفع عفونت‌های ریه، معده، روده، مجاری ادرار، رحم و سینوس‌ها تاثیری چشمگیر دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت نعناع فلفلی نوشیدنی مناسب و عالی برای فصل زمستان است؛ تاثیری فوق العاده‌ در درمان سرماخوردگی، آسم، برونشیت، سرفه، آنفولانزا و تب دارد و موجب افزایش انرژی بدن و سرحال شدن می‌شود.وی گفت: عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر یکی دیگر از خواص این شربت بی نظیر است.

عظمایی بیان کرد: این شربت همچنین نوشیدنی فوق‌العاده برای درمان سندروم‌هایی از قبیل پای بی قرار، پیش از قاعدگی، روده تحریک پذیر و سندروم ناشی از یائسگی زنان خواهد بود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو، پاکسازی دستگاه تنفس و سینوس ها، رفع درد معده، رفع سردی معده، رفع بوی بد دهان و کنترل قند، فشار و چربی خون از دیگر خواص این شربت خوشمزه است.وی اظهار کرد: مصرف شربت نعناع فلفلی برای زنانی که از سندروم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان) رنج می‌برند بسیار مفید و اثربخش است.

عظمایی گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E، C و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات محافظت می‌کند.این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت نعناع فلفلی نوشیدنی مناسب برای افراد مبتلا به پرخوری عصبی است و به کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام منجر می‌شود.

منع مصرف شربت نعناع فلفلی
عظمایی گفت: مصرف شربت نعناع فلفلی برای زنان باردار ممنوع است.

مقدار مصرف شربت نعناع فلفلی
این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: از این شربت می‌توان چهار لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.رفع گرفتگی عضلات با ((شربت نعناع فلفلی))/ با مصرف این نوشیدنی خوش عطر بیماری‌های فصل سرد را دور بزنید

مواد لازم شربت نعناع فلفلی (۲ لیتر)
-عرق آویشن یک لیتر
-عرق اسطوخودوس یک لیتر
-گیاه نعناع فلفلی ۱۰۰ گرک
-گیاه مرزنجوش ۳۰ گرم
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت نعناع فلفلی
-برای تهیه این شربت ابتدا عرق آویشن و عرق اسطوخودوس را ترکیب می‌کنیم.
-نعناع فلفلی و مرزنجوش را نیم کوب می‌کنیم و داخل عرقیجات می‌ریزیم.
-اجازه می‌دهیم گیاهان خشک به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون عرقیجات بماند.
-سپس در حرارت ملایم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد، آن را صاف می‌کنیم.
-در مرحله آخر عسل را اضافه می‌کنیم و شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت نعناع فلفلی
-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال، به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک استفاده می‌شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین