پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:36 - 1400/11/13

این موضوع نشانه الهی از برپایی قیامت است

کارگرآنلاین| آیت‌الله قرهی با بیان اینکه فصل بهار آیه الهی از صحنه قیامت است، گفت: زمانی که در درون ما تحول بزرگی شکل گیرد، آن موقع بهار حقیقی در وجودمان رخ داده است.

به گزارش کارگرآنلاین آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی درباره اهمیت این فصل می‌فرماید: «اِذا رَأیتُم الرَّبیعَ فَاکثروُا ذَکرَ النُّشوُر»، هرگاه فصل بهار را مشاهده کردید، زیاد به یاد قیامت و زنده شدن بعد از مرگ خودتان باشید.

وی درباره ویژگی‌های فصل بهار یادآور شد: یکی از خصوصیات فصل بهار این است که با فرا رسیدن آن همه چیز نو، تر و تازه می‌شود که این خود تذکری برای فردای قیامت است؛ یعنی زمانی که همه انسان‌ها سر از خاک بر می‌آورند، زنده می‌شوند و تمام اعمال و اندوخته آنان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

آیت‌الله قرهی با اشاره به برخی شباهت‌های میان فصل بهار و روز قیامت اظهار کرد: «بهار»، فصل نمایان شدن زحمت‌ها و تلاش‌هاست، در واقع کشاورزان و عموم مردم وقتی محصولی را می‌کارند، در این فصل آن را در قالبی تازه‌تر و زیباتر برداشت می‌کنند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) افزود: در روز قیامت نیز تمام انسان‌ها محصول اعمال و رفتارشان در زندگی دنیا را برداشت می‌کنند که امیدواریم محصولی سالم و پاک را با خود آورده باشیم.

وی فرا رسیدن فصل بهار را آیه و نشانه‌ای الهی از صحنه قیامت دانست و تأکید کرد: زمانی که در درون ما تحول بزرگی شکل بگیرد، آن موقع است که بهار حقیقی در وجودمان صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین