پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:24 - 1400/11/27

بوی بد قاعدگی، علامت بیماریه؟

کارگر انلاین| احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که در زمان قاعدگی بدنتان بوی بد بگیرد، جالب است بدانید این موضوع میتواند هشدار دهنده بیماری هایی در درون بدنتان باشد.

پریود باعث تغییر و دگرگونی هایی داخل بافت‌ های رحم می شود. اگر تخمک بارور نشده باشد، خونریزی اتفاق می‌ افتد اما اگر این خون بویی شبیه به فلز یا آهن بدهد، یعنی وضعیت پریودی تان کاملاً طبیعی است و نباید نگران باشید.

بوی بد
بوی ماهی

زمانی که خونریزی داخل واژن خیلی زیاد باشد، سطح ph تغییر کرده و از حالت طبیعی خارج می‌ شود. زمانی که تعادل باکتری ها به هم بخورد، فرد به مشکلی به نام باکتریال واژینوز مبتلا می‌ شود که بویی شبیه به ماهی را به وجود می‌ آورد که بهتر است آن را به پزشک اطلاع رسانی کنید تا شاید لازم باشد برایتان آنتی بیوتیک تجویز کند.
بوی شیرین

گاهی اوقات بعضی از باکتری های موجود در واژن به طور طبیعی بوی شیرین دارند که نباید نگران باشید اما اگر این بو خیلی قوی بود و علائم دیگری مانند ترشحات پنیری، سوزش، خشکی، خارش و عفونت مخمری را داشت، به پزشک تان گزارش دهید‌.
بوی گندیدگی

باید به این بو توجه کنید، زیرا ممکن است حاصل تایم طولانی استفاده از نوار بهداشتی باشد یا این که ممکن است به خاطر مشکلی در بدن به وجود بیاید. گاهی اوقات علامت عفونت است که همراه با ترشحات سبز رنگ هم بیرون می‌ آید؛ بنابراین باید بوی گندیدگی را با پزشک تان در میان بگذارید.

پریود
در مورد بوی قاعدگی چه اقدامی انجام دهیم؟

کاری که شما باید انجام دهید، این است که به طور منظم نوار بهداشتی تان را عوض کنید و اجازه ندهید که بیش از چند ساعت داخل لباس زیرتان بماند، زیرا باعث عفونت و آلودگی خواهد شد. همچنین اگر لباس زیرتان کثیف شده، به طور منظم آن را عوض کنید؛ در غیر این صورت اگر احساس کردید که بو از بین نمی رود، به پزشک مراجعه کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین