پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:13 - 1400/12/17

عبادتی که شفای بیمار و درمان دردهاست

کارگرآنلاین | این دعا به تو سودی ندهد تا یقین به اثر آن پیدا کنی که در این موقع شفا خواهی یافت و بر این دعا مداومت کن که خدا شفایت بخشد.

به گزارش کارگرآنلاین بنابر نص صریح قرآن، نماز یکی از دو موردی است که مومنین هنگام شدائد و سختی ها باید به آن استعانت جسته و از آن مدد بخواهند تا با کمک الهی از سختی ها عبور کرده و به ساحل آرامش برسند.

یکی از مشکل ترین سختی های زندگی، بیماری است از این رو در این نوشتار به دو نماز که برای شفای بیمار می توان از آنها مدد گرفت اشاره می شود.
 
نماز برای شفاء از هر بیماری
 
سه روز روزه بدار و در روز سوم نزدیک ظهر غسل کن و به درگاه حق برو، خرقه ای نظیف با خود بردار و چهار رکعت نماز بخوان و هر چه خواهی از قرآن در آن قرائت کن و تا می توانی شکسته دل باش و پس از هر نماز لباس خود را بیرون آر و خرقه را بپوش و گونه راست را بر زمین بگذار و بگو: "یا واحد یا ماجد یا کریم یا حنان یا قریب یا مجیب یا ارحم الراحمین صل علی محمد و آله واکشف ما بی ضر و معره و البستی العافیه فی الدنیا و الآخره و امنن علی بتمام النعمه و اذهب ما بی فانه قد آذانی و غمنی". امام صادق (ع) فرمودند: "این دعا به تو سودی ندهد تا یقین به اثر آن پیدا کنی که در این موقع شفا خواهی یافت و بر این دعا مداومت کن که خدا شفایت بخشد." (مکارم الاخلاق، ص 394)
 
نمازی دیگر برای رفع بیماری
 
اسماعیل بن عبدالله گوید: من به شدت بیمار شده بودم تا اینکه تمامی همسایه ها و اقوام و خانواده مایوس شدند. روزی حضرت صادق (ع) بر ما وارد شدند، مادرم را در حال جزع و گریه دیدند که جهت بیماری من می گریست، حضرت (ع) به او فرمودند وضو سازد و دو رکعت نماز بخواند و در سجده به خدا بگوید: "اللهم انت وهبته لی و لم یک شیئا فهبه لی هبه جدیده" پس مادرم به دستور امام (ع) عمل کرد وقتی صبح شد مادرم حلیم درست کرده بود که با آنها خوردم. (مکارم الاخلاق، ص 395)

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین