پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:45 - 1401/01/14

راهکاری طبیعی برای شادابی بدن

کارگرآنلاین |  کارکرد نامناسب دستگاه گوارش بر روند شاداب سازی بدن تاثیر منفی دارد و یکی از علل خستگی بدن در طول روز به شمار می رود.

به گزارش کارگرآنلاین مجتبی ایران‌دوست متخصص طب سنتی‌ با اشاره به علل خستگی مفرط در افراد گفت: منشأ بسیاری از مشکلات بدن مربوط‌ به کبد به عنوان عضوی حیاتی‌ و مهم بوده‌ به طوری که پزشکان‌ این عضو را پالایشگاه‌ بدن تعریف‌ کرده‌اند که در صورت تنظیم درست و کارکرد‌ خوب آن تمام اعضای‌ حیاتی‌ به درستی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: برای اینکه کار هضم غذا به درستی در معده صورت بگیرد بهتر است افراد مواد غذایی حاوی فیبر‌ کافی‌ مصرف کنند زیرا این مواد در روده بزر‌گ باعث ایجاد حرکات منظم شده و کار جذب و هضم غذا به خوبی انجام می‌شود.

ایران‌دوست عنوان کرد: به طور کلی انسان سالم‌ 2 بار در روز باید عمل دفع داشته باشد و این کار با خوردن مواد حاوی فیبر‌ و کارکرد‌ درست کبد‌ انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: کارکرد‌ نادرست‌ شکم‌ باعث انسداد‌ روده و در دراز مدت باعث بروز بیماری‌های روده‌ای می‌شود و چنین افرادی‌ با وجود خواب کافی و مناسب‌ خستگی مفرط‌ در هنگام بیدار شدن در بدنشان‌ احساس‌ می‌کنند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: فردی که دچار عارضه‌ یبوست‌ شده‌ دچار خستگی‌ مفرط‌ در بدنش‌ می‌شود و همین مسئله‌ تعادل‌ حرکتی‌ اعضای بدن را می‌تواند‌ با مشکل‌ روبرو سازد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین