پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:31 - 1401/02/03

بیماری خطرناک پنهان در فست فودهای خوشمزه

کارگر آنلاین| علاقه و توجه مردم به فست فودها روز به روز در حال افزایش است و همچنین خوردن فست فودها تبدیل به عادت شده است. آیا فست فودها جایگزین غذایی مناسبی هستند؟

بیماری قلبی

رژیم غذایی که در آن چربی اشباع بالایی وجود داشته باشد، عاملی برای ابتلا به بیماری قلبی خواهد بود. متخصصان هشدار می دهند که چربی اشباع را نباید بیش از 13 گرم در طول روز مصرف کنید . در غیر این صورت خطر ابتلا به دیابت و چاقی و افزایش سدیم در بدن بالا می رود که همگی بسیار خطرناک هستند.

بیماری قلبی
سندروم متابولیک

مطالعات زیادی نشان می دهد که استفاده از نوشابه های حاوی قند که معمولاً با فست فود همراه هستند، عامل ایجاد سندروم متابولیک هستند. سندروم متابولیک وضعیتی است که باعث فشار خون بالا، قند خون بالا و تری گلیسیرید بالا و کاهش کلسترول خوب در بدن می شود و چربی دور شکم را نیز افزایش می دهد. همچنین خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر را بالا خواهد برد.
دیابت نوع 2

چاقی، خوردن بیش از حد قند و مصرف زیاد غذا های فرآوری شده همگی عاملی برای افزایش خطر دیابت نوع 2 هستند که در چنین حالتی بدن نمی تواند به شکل مناسب قند خون را فرآوری کند، زیرا بدن نسبت به انسولین مقاوم می شود. انسولین هورمونی است که کار های حیاتی بدن را انجام می دهد.

دیابت
فشار خون بالا

فست فود چربی ، کالری و سدیم بالایی دارد و فشار خون را به شدت بالا می برد. مصرف زیاد آن خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد و همچنین عامل حمله قلبی و سکته خواهد بود. مطالعات نشان می دهد افرادی که بیشتر از فست فود استفاده می کنند، فشار خون شان تا حد زیادی از افراد معمولی بیشتر است.
سرطان

مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد قند و شکر و غذا های فرآوری شده مثل فست فود؛ عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان است . مطالعه ای در سال 2018 نشان داده که مصرف فست فود تا 10 درصد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد که مخصوصاً سرطان سینه ، بیشتر افراد را درگیر می کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین