پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:02 - 1401/03/03

نشانه ی ناراحتی قلبی و علامت تنظیم نبودن عملکرد قلب

کارگر آنلاین| برخی افراد به دلایل مختلف در زندگی تحت تاثیر بیماری قلبی قرار می گیرند، هشت نشانه و هشدار مهم وجود دارد که از ناراحتی قلبی و تنظیم نبودن عملکرد قلب خبر می دهد.

هشت علائم هشدار دهنده ای که نشان می دهد قلب شما درست کار نمی کند

1. دردی که به سمت بازو گسترش می یابد:

بسیاری از مردان درد در بازوی چپ را تجربه می کنند، در حالی که زنان در یک یا هر دو دست درد مشابهی را تجربه می کنند، بعضی از زنان نیز گفته اند که قبل از حمله قلبی درد آرام ناگهانی را تجربه کرده اند ، این اتفاق به این دلیل می افتد که درد قلب شما به نخاع تان منتهی می شود که در آن بسیاری از اعصاب بدن تان متصل هستند و مغز شما اشتباه می کند و فکر می کند که درد واقعی در بازوی شما قرار دارد.

2. سرفه ای که تمام نمی شود و ادامه خواهد داشت:

سرفه ممکن است از مسائل مختلف ایجاد شود و همچنین می تواند نشانه ای از بیماری قلبی عروقی باشد ، سرفه مداوم که باعث ایجاد یک مایع صورتی ای که حاوی خون است ، با نارسایی قلبی بسیار رایج است ، با این حال، سرفه یک نشانه از زیرمجموعه ای از علائم بسیار جدی است که باعث گلو درد و تنگیِ ناگهانی نفس می شود.

3. میزان شدید و غیرعادی اضطراب از نشانه های بیماری قلبی:

مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که از شدت اضطراب در اوایل زندگی خود رنج می برند ، مستعد ابتلا به بیماری های قلبی هستند ، اضطراب می تواند به وسیله ی یک سبک زندگی پر تنش و یا اختلالات مختلف از جمله اختلال هراس و اضطراب فوبیا ایجاد شود ، برخی از اثرات اضطراب بر روی قلب شما شامل تپش قلب ، افزایش فشار خون و کاهش ضربان قلب است.

4. عدم اشتها و احساس تهوع از علائم هشدار دهنده درباره قلب:

بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری قلبی ، کمبود اشتها و یا حالت تهوع دارند ، حتی اگر مقدار کمی غذا خورده باشند ، دلیل این امر، ایجاد مایع در اطراف کبد و روده است که باعث هضم مناسب نمی شود، این علائم معمولا با درد شکم همراه هستند و اگر همه آن ها را با هم تجربه کردید ، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

عدم اشتها

5. پاها، مچ پا و پایینِ پای متورم:

هنگامی که قلب شما به خوبی پمپاژ نمی کند، مایع از رگ های خونی به بافت های اطراف می رود و رایج ترین قسمتی که به دلیل گرانش دچار درد می شود، پاهای شما است ، این حالت را ورم پیرامونی یا ورم اولیه می نامند و بسیاری از افرادی که این علائم را دارند، دچار بیماری قلبی نمی شوند ، اما هنوز هم، این علائم بسیار رایج در میان بیماران مبتلا به بیماری قلبی است و شما باید به آن توجه کامل داشته باشید.

6. سوزش پوستی یا لکه های غیر معمول از علائم خطرناک برای قلب:

دوپروژه تحقیقاتی جداگانه که توسط مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی و مجله دانشکده قلب و عروق انجام شده است نشان می دهد که اگزما و زونا دو عامل مهم در خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند، افرادی که اگزما داشتند، 48٪ احتمال ابتلا به فشار خون بالا و احتمال داشتن کلسترول بالا را داشتند، علاوه بر این، افرادی که دچار تنگی نفس شده بودند 59٪ بیشتر از افراد مبتلا به این بیماری در معرض حمله قلبی بودند.

علائم خطرناک قلبی

7. از دست دادن هوشیاری از نشانه های ناراحتی قلبی:

احساس سرگیجه و از دست دادن هوشیاری در میان بیماران قلبی بسیار رایج است، هنگامی که قلب خون را به خوبی پمپاژ نمی کند ، به این دلیل است که جریان خون از یک شریان مسدود شده یا محدود شدن یک دریچه مسدود می شود ، اگر تا به حال احساس تنگی نفس کردید و برای مدت زمان کوتاهی غش کردید ، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید و قلب خود را چکاپ کنید.

9. بی رنگ و کبود شدن پوست از نشانه های بیماری قلبی :

این یکی از شایع ترین علائم نیست ، اما زمانی که ظاهر می شود، دلیلش کاهش جریان خون و کاهش تعداد گلبول های قرمز است و می تواند نشانه ای از این باشد که قلب شما خون را آنطور که باید پمپاژ نمی کند. پیش از این هم در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی علل بیماری های قلبی گفتیم که شوک، دلیل اصلی این علامت است و رنگ پریدگی می تواند در کل بدن یا قسمت خاصی از بدن مانند یک اندام ظاهر شود، با این حال، اگر شما متوجه رنگ پریدگی شدید هراس نداشته باشید ، در ابتدا بررسی کنید که آیا شما از شوک رنج می برید یا موضوع دیگری مانند کم خونی وجود دارد.

به یاد داشته باشید که پیشگیری کلید حل هر موضوعی برای آینده است ، تلاش برای حفظ یک شیوه زندگی سالم که در آن ورزش نقش بزرگی ایفا می کند و دور ماندن از سیگار کشیدن و بیش از حد نخوردن ( پر خوری نکردن ) ، موجب داشتن یک قلب سالم می شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین