پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:04 - 1401/02/27

سلامت رفتاری فرزندان، در گرو چیست؟

کارگرآنلاین | مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی، در خصوص اهمیت تربیت قرآنی کودکان بیان کرد: والدین باید به سبک تربیتی اسلامی و قرآنی بازگردند چراکه دوری از قرآن نزدیکی به معضل‌های اجتماعی را در بر دارد.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از ایکنا حجت‌الاسلام حمید راحلی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان، در گفت‌و‌گو با ما از آذربایجان‌غربی، در خصوص تربیت کودکان و تعلیم جوانان عنوان کرد: علت اینکه قشر نوجوان و جوان بعد از ۳۸۸ سال از گذشت انقلاب اسلامی، گاها از مسیر درست و انقلابی خارج می شود، دور گشتن بنیان خانواده ها از آموزه‌های قرآن است.
وی ادامه داد: والدین ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های اخلاقی در رفتار فرزندانشان را در تربیت خانوادگی خود جست‌و‌جو کنند چرا که خود با عمل و رفتار خویش اولین الگو برای آنان اند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان با بیان اینکه فرهنگ غربی سبب دور گشتن ما از اصالت اسلامی شده است، اظهار کرد: خانواده‌ای که با عمل عقلانی و قرآنی خود، برای فرزندش الگوساز می‌شود قطعا نقش بیش‌تری در مسیریابی بهتر آنان دارد.
این مسئول با اشاره به تاثیر آموزه‌های قرآنی در طول زندگی انسان تاکید کرد: اگر امروزه در جامعه ما و مخصوصا در میان قشر جوان، افسردگی ریشه دوانده است علتش کم توجهی خانواده‌ها به تلاوت آیات الهی و دقت در عمل به آن است چرا که قرآن عنصری نشاط‌آور در روحیه بشر است.
وی عوامل این معضل را در بالا رفتن میزان تجملات و توقعات بیان کرده و افزود: ایجاد روحیه فرهنگی و پرورشی دوران انقلاب تنها با بازگشت به آیات الهی قرآن امکان‌پذیر است.
حجت‌الاسلام راحلی با اشاره به ضرورت همکاری همگانی در این باره عنوان کرد: همه مردم و ارگان‌های دولتی در سلامت جوانان و جامعه نقش مستقیم داشته و تلاش ها باید همه جانبه صورت گیرد تا جامعه باید به فرهنگ انقلابی بازگردد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین