پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:30 - 1401/02/27

کنترل اعصاب با یک حرکت ساده

کارگرآنلاین | کنترل اعصابتان را با این حرکات ساده در دست بگیرید و بیشترنسبت به خودتان احساس رضایت کنید.

به گزارش کارگرآنلاین: کنترل اعصاب برای افرادی که زیاد به اصطلاح از کورد در می روند چالشی بزرگ است که باید هرچه سریع تر نسبت به درمان ان اقدام کنند. گاهی می توان با حرکاتی ساده خشم و عصبانیت را به راحتی کنترل کرد. فقط باید اطلاعات لازم را کسب کرد. در این مقاله به بررسیکنترل اعصاب با حرکاتی ساده پرداخته ایم.
قبل از حرف زدن فکر کنید

در آن لحظه که از عصبانیت داغ کرده‌اید، خیلی راحت اتفاق می‌افتد که چیزی به زبان بیاورید که بعد احساس پشیمانی کنید. قبل از اینکه حرفی بزنید، زمانی وقت صرف کنید تا هم خودتان خوب فکر کنید و هم اجازه دهید افراد دیگر درگیر در آن موقعیت خوب فکر کنند.
راهکارهای ممکن را مشخص کنید

به جای اینکه روی موضوعی که عصبانیتان کرده تمرکز کنید، به این فکر کنید که چطور می‌توانید آن مشکل را حل کنید.

اتاق نامرتب فرزندتان عصبانیتان کرده است؟ در آن را ببندید. آیا همسرتان هر شب برای شام دیر به خانه می‌رسد؟ برنامه شام را عقب‌تر بیندازید — یا توافق کنید که خودتان چند روز هفته را به تنهایی شام بخورید. به خودتان یادآور شوید که عصبانیت هیچ چیز را حل نمی‌کند و فقط ممکن است همه چیز را بدتر کند.
جملات "من" دار استفاده کنید

برای جلوگیری از انتقاد کردن و تقصیر را به گردن کسی انداختن — که ممکن است فشار موقعیت را بیشتر کند —برای توصیف وضعیت از جملات "من" دار استفاده کنید. محترمانه و مشخص صحبت کنید. مثلا به جای اینکه بگویید، "تو هیچ وقت در کارهای خانه به من کمک نمی‌کنی"، بگویید، "من ناراحتم که بدون اینکه به من برای جمع کردن ظرف‌ها کمک کنی، میز غذا را ترک کردی."
برای کنترل اعصاب و کاهش استرس چای داغ بنوشید

اگر اهل خوردن قهوه هستید، بهتر است سعی کنید به جای قهوه چای سبز بنوشید. خوردن قهوه استرس را زیاد می کند در حالی که چای سبز آرام بخش است. نیکولاس پریکان (Nicolas perricone) نویسنده کتاب "7 راز سلامتی و زیبایی" می گوید: چای سبز باعث سلامت و زیبایی می شود. کنترل اعصاب و کاهش استرس
نفس عمیق بکشید کنترل اعصاب و کاهش استرس

استرس و عصبانیت باعت کوتاه تر و تند شدن تنفس می شود، در صورتی که آرامش با نفس های عمیق و آرام همراه است، پس برای تغییر وضیعیت تنش

خود، حالت نفس کشیدن خود را تغییر دهید.

یک آه بلند بکشید. حالا تصور کنید که شکم شما مکانی قدرتمند است. در حالی که تمرکز شما روی شکمتان است سعی کنید نفس عمیق بکشید. دم، احساس کنید که شکم و پهلوهایتان باد می شود. بازدم، احساس کنید که شکم و پهلوهای شما جمع می شود. این کار را 10 بار تکرار کنید و هر بار احساس آرامش بیشتری کنید.
برای کنترل اعصاب و کاهش استرس خودتان را ماساژ دهید
وقتی عضلات شما گرفته است و وقت کافی ندارید که به یک متخصص مراجعه کنید، از روش ساده زیر استفاده کنید:

- دو دست خود را روی شانه و گردن خود قرار دهید.

- شانه و گردن خود را با انگشتان به آرامی فشار دهید.

- به آرامی شانه های خود را ماساژ دهید.

- یک دست را روی ساعد دست دیگر قرار دهید.

- عضلات خود را با انگشتان به آرامی ماساژ دهید.

- یک دست را با دست دیگر از آرنج تا انگشتان به آرامی ماساژ دهید.

- این کار را با دست دیگر نیز انجام دهید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین