پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:01 - 1401/02/31

درمان های طبیعی برای شوره سر

کارگر آنلاین | شما ممکن است موهای بلند و زیبایی داشته باشید اما وجود شوره سر موهای شما را نازیبا کرده و این موضوع باعث آزارتان شده است و حتی گاهی برایتان خجالت آور است و سعی در پنهان کردن آن دارید.

به گزارش کارگر آنلاین شما ممکن است موهای بلند و زیبایی داشته باشید اما وجود شوره سر موهای شما را نازیبا کرده و این موضوع باعث آزارتان شده است و حتی گاهی برایتان خجالت آور است و سعی در پنهان کردن آن دارید.

در ادامه این مطلب به بررسی علل به وجود آمدن شوره سر می پردازیم و همچنین راه حل های طبیعی از بین بردن آن را نیز بیان می کنیم . پس اگر با این مشکل مواجه هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید .

شوره سر یک اختلال شایع است که حدود ۵۰ درصد از مردم با آن درگیر هستند . علت های متعددی برای شوره وجود دارد که با توجه به علت آن می توانید درمان خاصی را دنبال کرده و شوره را از بین ببرید . . علل های رایج شوره سر عبارتند از :

۱ – عدم مراقبت درست مو :
برس زدن نادست مو ممکن است باعث شوره سر شود . زمانی که موهای خود را برس می کشید ، سلول های مرده به راحتی از پوست جدا می شوند و لابه لای موهای شما پخش می شوند .

۲ – حساسیت به مخمر :
مخمر نوعی قارچ است که در اطراف ما زندگی می کنند .

۳ – پوست خشک :
پوست خشک رایج تررین دلیل شوره سر می باشد . خصوصا در فصل زمستان که خشکی پوست بیشتر می شود . خشکی پوست ممکن است در جاهای دیگر بدن نیز اتفاق بیفتد . فواید روغن نارگیل برای پوست و مو

۴ – بیماری های خاص :
برخی از بیماری ها و شرایط خاص می تواند باعث شوره سر شود . ضعف سیستم ایمنی بدن ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، بیماری های پوستی و پارکینسون مواردی است که می تواند این مشکل را ایجاد کند .

۵ – شامپو نامناسب  :
شامپو موجب از بین بردن سلول های مرده شده و چربی اضافی را از روی پوست پاکمی کند . استفاده از شامپوی نامناسب برای شستن مو یکی از دلایل ایجاد شوره سر می باشد .

۶ – مالاسزیا :
قارچی است که بر روی پوست ما رشد می کند . اگرچه این قارچ نسبتا بی ضرر است ، اما باعث ایجاد چربی در مناطقی از بدن می شود . پوست سر جزو مناطقی است که غدد چربی زیادی در آن وجود دارد و این باعث رشد و توسعه بیش از اندازه مالاسزیا می گردد . مسدود شدن غدد سباسه توسط این قارچ ها باعث التهاب ، خارش و شوره سر می گردد .

۷ – رژیم غذایی نامناسب :
کمبود ویتامین ، روی و چربی در رژیم غذایی می تواند باعث شوره سر شود .

۸ – استرس :
اگر از افرادی هستید که بیش از اندازه استرس دارید ، پس بهتر است بدانید استرس می تواند یکی از عوامل شوره سر باشد . استرس دلیل اصلی بسیاری از بیماری ها از قبیل مشکلات پوستی است .

یکی از ساده ترین راه ها برای درمان این مشکل استفاده از شامپوی مناسب و خوب می باشد . می توانید از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید . این شامپوها محتوی عناصری مانند پریتیون روی، کتوکونازول، سولفید سلنیوم، روغن چای درخت، قطران زغال سنگ، اسید سالیسیلیک می باشند .

اما اگر تمایل دارید از درمان های طبیعی استفاده کنید ما در این بخش راهکارهایی به شما معرفی می کنیم که در از بین بردن شوره سر مفید هستند .

فلفل و ماست
ماست به عنوان یک تسکین دهنده عمل کرده و به کمتر پوسته پوسته شدن پوست سر کمک می کند .

فلفل نیز به عنوان یک ضدقارچ شناخته می شود که رشد میکروب هایی که باعث شوره سر می شوند را مهار می کند . برای استفاده   ۲ قاشق چایخوری پودر فلفل را با یک فنجان ماست مخلوط کرده و به مدت ۱ ساعت بر روی پوست سر خود قرار دهید . پس از آبکشی موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید .

روغن زیتون
روغن زیتون یک درمان عالی برای انواع شوره سر می باشد . روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و باعث مرطوب نگه داستن پوست سر می شود که این امر باعث کاهش شوره می گردد . قبل از استفاده روغن زیتون را مقداری گرم کنید . روغن زیتون گرم شده اثر بیشتری دارد .

سپس آن را به آرامی بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا کاملا جذب  پوست گردد . سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید .

روغن و آبلیمو
روغن و آبلیمو یک ترکیب بسیار موثر برای از بین بردن شوره سر می باشد . آب لیمو خواص ضد قارچ داشته و برای مبارزه با میکروب هایی که منجر به تشکیل شوره می باشند مفید می باشد .

برای استفاده آبلیمو و روغن نارگیل را به نسبت ۶ به ۱ باهم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید سپس با یک شامپوی ملایم آبکشی نمایید . این درمان را به صورت منظم دنبال کنید تا تاثیر آن را ببینید .

سرکه
سرکه سیب یک درمان عالی برای شوره سر می باشد . سرکه حاوی آنزیم پتاسیم فعال است که باعث بهبود خارش پوست سر می گردد . ماساژ پوست سر با سرکه سیب باعث ایجاد گردش خون در آن می گردد .

همچنین می توانید از مخلوط آب و سرکه برای این کار استفاده نمایید . یک لیوان آب به همراه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب خوبی برای از بین بردن سلول های مرده وست و در نتیجه شوره سر می باشد .

جوش شیرین
جوش شیرین دارای خواص پاک کنندگی است . شامپوی خود را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و موهای خود را شسته و آب کشی نمایید . به طور شگفت انگیزی خواهید دید که شوره سر کامل از بین رفته است.

 آلوئه ورا
آلوئه ورا یک گیاه عالی برای پوست و مو می باشد که قطعا از خواص آن آگاهی دارید . این گیاه خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری دارد که به پاکسازی پوست سر و بازیابی سلول های مرده کمک می کند . برای استفاده ، ژل آلوئه ورا را به مدت ۱۵۵ دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید و سپس با شامپوی ملایم موهای خود را بشویید .

چریش
چریش گیاهی شگفت انگیز برای مبارزه با شوره سر و همچنین ریزش مو می باشد . این گیاه به عنوان آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار گرفته و خواص ضدباکتری و ضد قارچ نیز دارد . استفاده منظم از آن می تواند در درمان شوره سر ، ریزش مو ، خارش ، شپش و انواع آلرژی های پوستی مفید باشد .

برای استفاده از چریش برای درمان شوره سر، برگ آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید و سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید ۳۰۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی نمایید .

سیب
سیب هم برای سلامتی خوب است هم یک درمان عالی برای شوره سر . سیب حاوی آنزیم هایی می باشد که باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می گردد .

در حقیقت این سلول های مرده هستند که ریزش مو و شوره سر را به وجود می آورند . آب یک عدد سیب را با آب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید . سپس با یک شامپوی ملایم موی خود را. بشویید بیشتر بخوانید : خواص سیب

سیر
سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند و باکتری های موجود بر روی سر را که باعث تشکیل شوره می شوند از بین می برد . سیر را به شکل خمیری در آورده و آن را به آرامی بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند . سپس موی خود را با شامپویی ملایم بشویید .

شنبلیله
برای استفاده از این درمان دانه شنبلیله را حدود ۱۲ ساعت در آب بخیسانید . آن گاه آن را به مدت ۳۰ ذقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید . سپس موهای خود را بشویید . این کار را به مدت ۱ ماه انجام دهید .درمان های طبیعی معمولا مدت زمان بیشتری برای درمان مشکلات نیاز دارند . پس بهتر است صبر و شکیبایی به خرج دهید .

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین