پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:47 - 1401/03/01

ماساژ صورت چه مزایایی دارد ؟

کارگرآنلاین | ماساژ صورت و بدن در تمام فرهنگ ها و جوامع از قدیم الایام شایع بوده و حتی در برخی تمدن های قدیمی مراکز خاصی برای این کار وجود داشته است

به گزارش کارگرآنلاین، ماساژ صورت و بدن در تمام فرهنگ ها و جوامع از قدیم الایام شایع بوده و حتی در برخی تمدن های قدیمی مراکز خاصی برای این کار وجود داشته است؛ مثلا یکی از قدیمی ترین نوشته ها راجع به ماساژ درمانی در کشور چین به دست آمده که مربوط به سه قرن پیش از میلاد است. علاوه بر این در کشورهای یونان، ایران، ژاپن و هند نیز این روش قدمت زیادی دارد.

- فواید احتمالی ماساژ صورت به روش شرقی عبارت است از تحریک نقاط خاص روی صورت، رهایی از فشار چشمها، اصلاح عملکرد کبد و کیسه صفرا، تخفیف اختلالات عصبی، تخفیف احتباس آب پیش از قاعدگی و رها کردن گرفتگی بدن.

- در یک مطالعه در ژاپن، ارزیابی تاثیر ماساژ پوستی بر نرمی و انعطاف پذیری پوست بررسی شد و تکنیک ارزیابی هم یک بازوی روباتی بود که با یک میکروکامپیوتر کنترل می شد و بازوی روبات با یک محرک مکانیکی مشخصی عمل می کرد. در این ارزیابی نیروی دینامیک بر پوست انسان اندازه گیری شد و پارامترهای اندازه گیری شده با مقادیر ارائه شده توسط متخصصین سنجش شد. در این مطالعه ۸۶ نفر با رده سنی ۷۵-۲۵ سال وارد شدند که در بررسی اولیه کاهش قابل ملاحظه الاستیته با افزایش سن و کاهش سبوم پوست مشاهده شد.

از نتایج این مطالعه همچنین متابولیسم سطح پوست و ماهیچه گونه ها ارزیابی شد و اثر بخشی محصولات مراقبت پوست نیز با بررسی ناحیه گونه قبل و بعد از استفاده مداوم طی ۱ ماه ارزیابی شد.بهبودی مشخصی در گروه با پوست شل تر که در گروه سنی بالای ۳۰ سال بودند، مشاهده شد. این مطالعه اثر نگهدارنده درمانهای محصولات مراقبت پوستی را مطرح می کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین