پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:47 - 1401/03/03

با تفریح کردن در زندگی زناشویی، نشاط را تجربه کنید

کارگرآنلاین | تفریح، نیازی است که می توان آن را به تنهایی یا در کنار دیگران ارضا کرد. این نیاز را می توان به شیوه های گوناگون، در مکان های مختلف و در هر ساعتی از شبانه روز ارضا کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، تفریح، نیازی است که می توان آن را به تنهایی یا در کنار دیگران ارضا کرد. این نیاز را می توان به شیوه های گوناگون، در مکان های مختلف و در هر ساعتی از شبانه روز ارضا کرد.
 
نیاز به تفریح، در ژن تمام موجودات وجود دارد. برای تمامی موجودات، تفریح و بازی روشی برای یادگیری است. هر قدر موجودی پیشرفته تر باشد طول دوره یادگیری و مدت زمان بازی او بیشتر است. ما انسانها در سراسر عمر بازی می کنیم.
 
یکی از تکنیک های عملی موثر که همسران می توانند برای بهبود زندگی زناشویی خود انجام دهند این است که سعی کنند در کنار یکدیگر بیشتر تفریح کنند.
 
تفریح و خوش گذراندن، حتما مستلزم داشتن رابطه جنسی، پول، تلاش زیاد یا سلامتی کامل نیست؛ فقط لازم است همان کارهایی را انجام دهید که قبل از ازدواج یا در ابتدای ازدواج چندین بار انجام داده اید.

همچنین می توانید برای شادی بیشتر خود، فعالیت های جدیدی پیدا کنید که بتوانید در هر زمانی یک جور تفریح در کنار همسر خود حتی در وضعیت حداقل امکانات و بدون نیاز به فراهم آوردن شرایط پیچیده باهم داشته باشید. به طور مثال داشتن یک عصرانه خوب در کنار همسر و فرزندان، دیدن یک فیلم یا دنبال کردن یک سریال شبها در کنار هم و ...
 
تفریح، نیروی ماندگار عظیمی است. گرایش به رابطه جنسی و حتی عشق در طول زندگی کم رنگ می شود، اما تفریح و شادی همیشه تازه می ماند و برخلاف رابطه جنسی، تفریح همیشه جهت تازه ای به خود می گیرد و تقریبا هیچ محدودیتی برای شاد زیستن وجود ندارد.
 
 از طرف دیگر مشاهده می شود افرادی که در زندگی به شیوه های گوناگون لذت می برند، در زندگی مشترک ممکن است شادکامی بسیار کمی را تجربه کنند.
 
دکتر ویلیام گلسر، بزرگ ترین مانع رضایت مندی و شادکامی در روابط زناشویی را به کار گیری انتقاد، سرزنش، شکوه_کردن و غر_زدن بیان می کند. او معتقد است رفتارهای_کنترل_گرانه همسران در زندگی زناشویی مانع بزرگی برای شاد زیستن آن ها در کنار یکدیگر است.
 
اگر زوج ها سعی کنند در کنار یکدیگر شاد باشند، به محض شروع این کار، انجام کنترل گری در آن ها کاهش پیدا می کند و امکان خوشی بیشتری فراهم می آید. خوشی از فعالیت هایی است که در زندگی مشترک قطعا برای هر دو طرف رضایت بخش است و به تدریج باعث یادگیری و جایگزینی رفتارهای لذت بخش و رضایت آور بجای رفتارهای کنترل گرانه می شود.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین