پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:04 - 1401/03/03

۲۵ نکته برای کمک به شما در حفظ آرامش

کارگرآنلاین | عصبانیت یک احساس طبیعی است و وقتی که به شما کمک کند از طریق مسائل یا مشکلات چه در محل کار و چه در خانه کار کنید، می ‌تواند یک احساس مثبت باشد. با این حال، اگر عصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان و یا حتی مجادلات فیزیکی شود، می‌ تواند مشکل ‌ساز شود.

به گزارش کارگرآنلاین عصبانیت یک احساس طبیعی است و وقتی که به شما کمک کند از طریق مسائل یا مشکلات چه در محل کار و چه در خانه کار کنید، می ‌تواند یک احساس مثبت باشد. با این حال، اگر عصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان و یا حتی مجادلات فیزیکی شود، می‌ تواند مشکل ‌ساز شود.

کنترل خشم برای کمک به شما در اجتناب از گفتن یا انجام کاری که ممکن است از آن پشیمان شوید، مهم است. قبل از اینکه عصبانیت اوج بگیرد، می ‌توانید از استراتژی ‌های ویژه ‌ای برای کنترل عصبانیت استفاده کنید.
در این مقاله از مجله سلامت ۲۵ روش که به واسطه آن می‌ توانید عصبانیت خود را کنترل کنید را معرفی میکنیم:

    شمارش معکوس
از ۱۰ شروع کنید و به صورت معکوس بشمارید. اگر خیلی عصبانی هستید می توانید از ۱۰۰ شروع کرده و معکوس بشمارید. مدت زمانی که طول می‌ کشد تا بشمارید، ضربان قلب شما کند خواهد شد و عصبانیت شما فروکش خواهد کرد.

    نفس عمیق بکشید
نفس شما آهسته‌ تر می‌ شود و وقتی عصبانی می ‌شوید به سرعت بالا می‌ رود. با نفس‌ های عمیق از بینی و باز دم از دهان برای چند لحظه این روند را معکوس کرده و عصبانیتتان را کاهش دهید.

    پیاده روی کنید
ورزش می ‌تواند به آرام کردن اعصاب و کاهش عصبانیت کمک کند. پیاده‌روی کنید، دوچرخه‌ سواری کنید، یا چند توپ گلف بزنید. هر چیزی که بدن شما را پمپاژ کند برای ذهن و بدن شما خوب است.

    ماهیچه‌ های خود را آرام کنید
آرامیدگی پیش‌ رونده عضلانی Progressive muscle relaxation (PMR) به شما کمک می‌ کند دسته ‌های مختلف ماهیچه را در بدن خود آرام کنید. در این روش در هنگام عصبانیت، عضلات ما منقبض و سفت می‌ شود که برای غلبه بر این عصبانیت باید کاری کنیم که عضلات از حالت انقباض خارج شده و شل شوند. با سفت ‌ترکردن عضلات و بعد رهاسازی ناگهانی آن ها، این کار را انجام می ‌دهیم.

    یک مانترا (شعار) تکرار کنید
یک کلمه یا عبارت پیدا کنید که به شما کمک می ‌کند آرام شوید و دوباره تمرکز کنید. هنگامی که عصبانی هستید این کلمه را بارها و بارها با خود تکرار کنید: “آرام بگیر، آرام بگیر، و” تو خوب خواهی شد ” همه نمونه‌ های خوبی هستند.

    کشش
چرخش گردن و چرخش شانه نمونه های خوبی از حرکت هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند بدن خود را کنترل کرده و احساسات خود را مهار کنید. هیچ تجهیزاتی برای انجام این حرکات مورد نیاز نیست.

    از لحاظ ذهنی فرار کنید
به یک اتاق آرام بروید، چشمان خود را ببندید و خود را در یک صحنه آرامش ‌بخش مجسم کنید. بر روی جزئیات در صحنه خیالی تمرکز کنید: آب چه رنگی است؟ کوه‌ ها چقدر بلند هستند؟ پرندگان چه شکلی هستند؟ این روش می‌ تواند به شما کمک کند آرامش را در میان عصبانیت پیدا کنید.

    آهنگ موردعلاقه تان را پخش کنید
بگذارید موسیقی شما را از احساسات تان دور کند. موسیقی مورد علاقه تان را پخش کنید (با اجتناب از پخش متال سنگین) و با انجام این کار عصبانیت تان را از بین ببرید.

    صحبت کردن را متوقف کنید
ممکن است در زمانی که عصبانی هستید وسوسه شوید و حرف های ناراحت کننده ای به زبان آورید که بعدا از گفتن آن پشیمان شوید. درست مثل یک بچه وانمود کنید که لب های شما به هم چسبیده‌ اند. این لحظه بدون حرف زدن به شما زمان می‌ دهد تا افکار خود را جمع و جور کنید.

    یک وقفه ایجاد کنید
در هنگام عصبانیت به خودتان استراحتی بدهید و از دیگران دور شوید. در این زمان ، شما می توانید وقایع را پردازش کنید و احساسات خود را به حالت خنثی بازگردانید. این وقفه از این جهت که می تواند فرصتی برای برنامه ریزی برنامه روزانه تان باشد بسیار مفید است.

    کارهای مفید انجام بدهید
انرژی عصبانیتتان را مهار کنید. پرونده ای را امضا کنید. یادداشتی برای یک مقام بنویسید. برای شخص دیگری کار خوبی انجام دهید. انرژی و عواطف خود را صرف چیزهایی کنید که سالم و سازنده باشد.

    در دفتر وقایع روزانه تان بنویسید.
چیزی که شما نمی ‌توانید بگویید را شاید بتوانید بنویسید. چیزی که احساس می ‌کنید و اینکه چطور می ‌خواهید واکنش نشان دهید را یادداشت کنید. پردازش آن از طریق کلمه نوشته شده می‌ تواند به شما کمک کند آرامش خود را حفظ کرده و رویدادهای منتهی به احساسات خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

    یک راه حل فوری پیدا کنید
به عنوان مثال شما ممکن است از فرزندتان که قبل از رفتن به ملاقات مهمان غذایش را در اتاق ترک کرده عصبانی شوید، اما می توانید به طور موقت عصبانیتتان را کنترل کنید و بعدا به آن رسیدگی کنید. در هر شرایطی به دنبال راه‌حل‌ های مشابه بگردید.

    واکنش ها را تمرین کنید
با تمرین کردن آنچه می‌ خواهید بگویید و یا اینکه چطور می‌ خواهید به این مشکل در آینده برخورد کنید، از بروز عصبانیت جلوگیری کنید. این دوره تمرین به شما زمان می ‌دهد تا چندین راه‌ حل ممکن را نیز ایجاد کنید.

    تصویر توقف را تجسم کنید
نماد جهانی توقف می ‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که عصبانی هستید آرام شوید. این یک راه سریع برای کمک به شما در تجسم نیاز به توقف خود، اعمال در آن لحظه است.

    روتین خود را تغییر دهید
اگر رفت و آمد کند شما به محل کار باعث می‌ شود قبل از این که حتی قهوه بنوشید عصبانی شوید، سعی کنید یک مسیر جدید پیدا کنید. گزینه‌ هایی را در نظر بگیرید که ممکن است بیشتر طول بکشد، اما شما را کم ‌تر ناراحت و عصبی کند.

    با یک دوست صحبت کنید
در رویدادهایی که شما را عصبانی می ‌کند، خودخوری نکنید. با صحبت کردن با یک دوست قابل ‌اعتماد و حامی که احتمالا می ‌تواند یک دیدگاه جدید ایجاد کند، به خودتان کمک کنید و عصبانیت تان را کنترل کنید

    بخندید
شاید از این راهکار تعجب کنید و با خودتان بگویید مگر می شود در هنگام عصبانیت خندید، اما واقعا همین طور است، با پرت کردن حواستان از مسئله ای که ناراحتتان کرده، چه با بازی کردن با کودکان و یا تماشای استندآپ عصبانیت خود را پشت سر بگذارید و بخندید.

    قدردانی را تمرین کنید
یک لحظه صبر کنید تا بر آنچه درست است، تمرکز کنید. شناخت و فکر کردن به این که چه چیزهای خوبی در زندگی خود دارید می ‌تواند به شما کمک کند عصبانیت تان را خنثی کنید و وضعیت را تغییر دهید.

    یک تایمر تنظیم کنید
وقتی عصبانی می ‌شوید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد احتمالا چیزی نیست که باید آن را بیان کنید. قبل از این که جواب بدهید، یک زمان مشخص به خودتان بدهید. این زمان به شما کمک می‌ کند آرام ‌تر شوید و در آرامش صحبت و رفتار کنید.

    یک نامه بنویسید
وقتی ناراحت هستید یک نامه و یا ایمیل برای فردی که شما را عصبانی کرده ‌است بنویسید و سپس آن را حذف کنید. اغلب، بیان احساسات خود به هر شکل تنها چیزی است که شما می‌ خواهید، حتی اگر این نوشته ها هرگز دیده نشود.

    کسی که عصبانی تان کرده را ببخشید
پیدا کردن شجاعت برای بخشیدن کسی که به شما ظلم کرده‌ است، به مهارت احساسی زیادی نیاز دارد. اگر واقعا نمی توانید او را ببخشید، حداقل می ‌توانید وانمود کنید که او را بخشیده اید. جالب است که حتی با وانمود کردن بخشش احساس خواهید کرد که عصبانیت شما از بین رفته و یا حداقل کم تر شده است.

    همدلی را تمرین کنید
وقتی که عصبانی هستید، سعی کنید با کفش ‌های دیگران نیز راه بروید و وضعیت را از دید آن ‌ها هم ببینید. زمانی که داستان را نقل می ‌کنید یا رویدادهایی که اتفاق اقتاده را بازگو می کنید، ممکن است به درک جدیدی از آن اتفاق برسید و عصبانیت تان کمتر شود.

    خشم خود را ابراز کنید
خوب است که بگویید چه احساسی دارید، تا بتوانید آن را به روش درست هدایت کنید. از یک دوست قابل ‌اعتماد بخواهید تا به شما در بروز یک واکنش آرام کمک کند. عصبانیت و طغیان هیچ مشکلی را حل نمی ‌کند، اما گفت و گوی کامل و صحیح می ‌تواند به کاهش استرس و کاهش عصبانیت شما کمک کند. همچنین ممکن است از مشکلات آتی نیز پیش ‌گیری کند.

    یک کانال خلاقانه پیدا کنید
خشم خود را به یک تولید ملموس تبدیل کنید. نقاشی، باغبانی و یا نوشتن شعر را وقتی که ناراحت هستید در نظر بگیرید. احساسات ابزار قدرتمندی برای افراد خلاق هستند. از خودتان برای کاهش عصبانیت تان استفاده کنید.عصبانیت یک احساس طبیعی است که ممکن است هر فرد در هر بازه زمانی از زندگی اش تجربه کند. اما اگر دیدید که عصبانیت شما به پرخاش یا طغیان تبدیل می ‌شود، باید راه‌ های سالم برای مقابله با عصبانیت تان پیدا کنید.

اگر نکات ذکر شده در قسمت بالا به کنترل عصبانیت شما کمکی نمی‌ کنند، با یک پزشک درمانگر مشورت کنید. یک پزشک متخصص یا درمانگر می تواند به شما کمک کند تا از طریق عوامل زمینه ای که ممکن است به خشم و دیگر مسائل احساسی کمک کند کار کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین