پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:35 - 1401/03/03

آشنایی با خواص روغن اوکالیپتوس برای سلامتی و زیبایی

کارگرآنلاین | جدا از اینکه برگ های اوکالیپتوس دارای فواید بسیاری هستند، روغن اوکالیپتوس هم دارای فواید فراوانی است که برای سلامتی و زیبایی بسیار مفید هستند

به گزارش کارگرآنلاین جدا از اینکه برگ های اوکالیپتوس دارای فواید بسیاری هستند، روغن اوکالیپتوس هم دارای فواید فراوانی است که برای سلامتی و زیبایی بسیار مفید هستند. خیلی از افراد در پختن غذا و درست کردن چای از برگ اوکالیپتوس استفاده می کنند. درخت اوکالیپتوس بومی استرالیا می باشد و از این رو این روغن در استرالیا به وفور یافت می شود.

1-پایین آوردن تب
وغن اوکالیپتوس برای درمان تب بسیار گزینه خوبی محسوب می شود که یکی از مزیت های جالب این روغن به شمار می رود. استفاده از روغن اوکالیپتوس می تواند باعث کاهش دمای بدن شود. همین دلیل باعث شده تا این روغن نام دیگری به خود گیرد و روغن تب نیز نامیده می شود. برای درمان ت کافیست روغن اوکالیپتوس و روغن نعناع را به مقدار مساوی ترکیب کنید و به صورت اسپری روی بدن بپاشید. اگر پوست حساسی دارید باید به روغن اوکالیپتوس کمی آب اضافه کنید تا رقیق شود. می توانید به جای آب از روغن زیتون هم استفاده کنید.

2- درمان سرماخوردگی و سرفه
یکی دیگر از مزیت های جالب روغن اوکالیپتوس درمان سرما خوردگی و سرفه است. این روغن حاوی خواص ضد احتقان، خلط آور، ضد ویروس، ضد التهاب، و ضد باکتری است. پس اگر با روغن اوکالیپتوس بتوانیم سرفه، سینوزیت، سرماخوردگی، برونشیت، و گرفتگی بینی را تمیز کنیم نباید تعجب کنیم. برای درمان سرفه و سرماخوردگی دو یا سه بار در روز باید این روغن را روی پشت، سینه و گردن خود بمالید و ماساژ دهید.

3-درمان آلرژی و سینوس
بر طبق یک پژوهش در دانشکده پزشکی NYU، روغن اوکالیپتوس درمان خوبی برای سینوزیت و آلرژی محسوب می شود. می توانید برای درمان آلرژی و سینوزیت این روغن را غرغره کنید.

4- رفع بوی بد زیر بغل
یکی دیگر از مزیت های جالب روغن اوکالیپتوس رفع بوی بد زیر بغل است. فقط کافیست این روغن را به عنوان یک اسپری قدرتمند استفاده کنید.

5-درمان مشکلات تنفسی
استفاده از روغن اوکالیپتوس در درمان مشکلات تنفسی بسیار موثر است مانند برونشیت، آسم، ذات الریه و حتی سل. این روغن، انتقال اکسیژن به ریه ها را افزایش می دهد. برای درمان از این روغن به صورت موضغی استفاده کنید.

6-درمان زخم
خواص ضد میکروبی و ضد عفونی این روغن، آن را تبدیل به یکی از اثربخش ترین برای درمان زخم، بریدگی، سوختگی و خراش کرده است. می توانید برای درمان نیش حشرات نیز از این روغن استفاده کنید. نه تنها درد را کاهش می دهد، بلکه از عفونی شدن آن قسمت نیز پیشگیری می کند.

7- تسکین درد عضلانی
اگر از درد عضلانی و مفصل رنج می برید، مطمئن باشید بعد از استفاده از این روغن، از کاهش درد تعجب خواهید کرد. دلیل این امر آن است که اوکالیپتوس دارای خواص ضد التهاب و تسکین کننده هست. فقط کافیست قسمت هایی را که درد می کنند را با روغن اوکالیپتوس ماساژ دهید.

8-کشتن میکروب های روده
روغن اوکالیپتوس می تواند به عنوان یک کرم زدا عمل کند. استفاده از این روغن باعث کشته شدن میکروب های روده می شود. تحقیقات نشان داده است مصرف منظم روغن اوکالیپتوس باعث کشته شدن میکروب های روده می شود.

9-از بین بردن شپش ها
خیلی از افراد به دنبال درمان شپش به صورت درمان خانگی هستند. استفاده از مواد شیمیایی می تواند به بافت موی سر آسیب برساند. اما روغن اوکالیپتوس می تواند گزینه خوبی باشد. فقط کافیست روغن اوکالیپتوس را به شانه خود بمالید و با آن موهای خود را شانه کنید.

10-درمان دیابت:
استفاده از روغن اوکالیپتوس می تواند به درمان دیابت کمک کند و قند خون را کنترل کند و در نتیجه جریان خون افزایش یابد. افراد مبتلا به دیابت، گردش خون ضعیفی دارند. اگر درمان نشود ممکن است منجر به قطع عضو یا حتی مرگ شود. بنابراین، روغن اوکالیپتوس به بیماران دیابتی توصیه می شود. می توانید این روغن را به صورت موضعی استفاده کنید و یا به صورت بخار استنشاق کنید.

11-استفاده به عنوان دهان شویه
از روغن اوکالیپتوس می توان در ترکیب خمیر دندان ها یا دهانشویه ها استفاده کرد. چون دارای خواص میکروبی می باشد، برای همین برای سلامتی دهان و دندان ها بسیار اثر بخش است.

12-درمان گلو درد
روغن اوکالیپتوس دارای خواص ضد باکتریایی است و میتواند باعث تسکین درد شود. می توانید برای درمان گلودرد نیز استفاده کنید.

13-درمان التهاب گوش
روغن اوکالیپتوس یک درمان خانگی خوبی برای درمان التهاب گوش است که باید در فهرست مزیت های روغن اوکالیپتوس قرار بگیرد.

14-تقویت سیستم ایمنی بدن
بر طبق پژوهش های متعدد، خواص بالقوه و ترکیبات مفید موجود در روغن اوکالیپتوس در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اثر بخش است. استفاده از روغن اوکالیپتوس روی پوستمی تواند موجب تقویت سلول های سیستم ایمنی بدن شود. با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به عفونت ها کاهش می یابد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین