پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:33 - 1401/03/08

باید نبایدها به افرادی که بیماری پوستی در خانواده شان ارثی است

کارگر آنلاین| ابتلا به مشکلات و بیماری های پوستی، اصلی ترین دلیل از بین رفتن جذابیت و زیبایی این عضو مهم است، پس دانستن راههای مراقبت از پوست فوق‌العاده مهم است.

باید نبایدها به افرادی که بیماری پوستی در خانواده شان ارثی است

زیبای و جذابیت پوست تاثیر زیادی در اعتماد به نفس افراد دارد به همین دلیل مراقبت و رسیدگی به آن می تواند یکی از اولویت های مهم در زندگی هر شخص باشد. برای داشتن پوستی درخشان و زیبا توجه به نکاتی همچون سبک زندگی مناسب، رژیم غذایی و روشهای ساده برای مراقبت از پوست ضروری است.

صورتتان را صحیح بشویید

آلودگی و چربی های صورت را می توان با شستشوی صورت از بین برد تا منافذ را بزرگتر نشان ندهند بنابراین بعد از بیدار شدن و قبل از خواب جهت پاک کردن آرایش و آلودگی ها از شستشوی صورت خود غافل نشوید همچنین باید پس از تعریق یا ورزش صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و طبیعی بشویید.

فقط بخاطر داشته باشید هنگام شست و شوی صورت یا حمام کردن از آب داغ صرف نظر و به جای آن از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و منجر به خشکی و لکه دار شدن پوست شود.

اگر پوست خشکی دارید، از مرطوب‌کننده های ملایم یا روغن های طبیعی مانند روغن بادام، نارگیل یا روغن زیتون برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید.

شستن صورت
بیشتر بخوابید

بدن ما هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب آرام جهت بازیابی، تجدید قوا و ترمیم نیاز دارد زیرا پوست ما هنگام خواب کلاژن جدیدی تولید می کند.

برای حفظ بهداشت خواب کارشناسان یک برنامه خواب ثابت، یک محیط خنک (65 درجه سانتیگراد) و فضایی تاریک را توصیه می کنند.

در برنامه روزانه خود، 30 دقیقه قبل از خواب رابه شستشوی صورت و استفاده از محصولات خواب سرشار از آنتی اکسیدان های قوی که به ترمیم پوست در طول شب کمک می کند اختصاص دهید.
هوای پاک تنفس کنید

آلودگی شدید هوا، دود سیگار و عطرهای مصنوعی می توانند با ایجاد رادیکال های آزاد به سلامت پوست ما آسیب رسانده و باعث تحریک پوست شوند.

اگر دوری از آلودگی و مواردی که گفته شد برایتان امکان‌پذیر نیست با محصولات بهداشتی و شوینده های طبیعی حاوی آنتی اکسیدان و ارگانیک به ترمیم و رفع آسیب های ناشی از آنها به پوست کمک کنید.

تنفس
از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید

رادیکال های آزاد که توسط غذاهای سرخ شده، الکل و آفت کش ها تولید می شوند باعث آسیب پوست و بدن می شوند اما با مصرف آنتی اکسیدان ها می توان رادیکال های آزاد را خنثی کرد.

مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مانند شکلات تلخ، زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و اسپند بسیار مهم است همچنین استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند، مانند ویتامین ث، چای سبز، برگ زیتون، ریشه شیرین بیان و انار به همان اندازه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
صورت خود را لایه برداری کنید

از مواد لایه بردار ملایم مانند آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده کنید که در میوه های طبیعی یافت می شوند.

آلفا هیدروکسی اسیدها مواد طبیعی پوست که سلول های مرده پوست را نگه می دارد، را حل می کند و به آرامی آنها را بدون شستشو از بین می برد.

اسیدهای آلفا هیدروکسی به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می کنند و به پوست رطوبت می بخشد. تونر اسید میوه برای لایه برداری ملایم عالی است.

لایه برداری
به طور منظم ورزش کنید

ورزش به افزایش جریان خون، جذب اکسیژن و دور کردن رادیکال های آزاد از پوست کمک می کند همچنین در کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب نیز بسیار مؤثر است اما بعد از تمرینات ورزشی و تعریق ناشی از آن، حتما صورت خود را بشویید.
از مرطوب‌کننده استفاده کنید

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای انواع پوست؛ خشک، چرب، بالغ یا مستعد آکنه مهم است. مرطوب کردن مناسب به جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کمک کرده و سلول های پوست را در بهترین حالت نگه می دارد، همچنین از ایجاد خطوط و چین و چروک های ریز جلوگیری می کند به همین دلیل با یک مرطوب‌کننده و سرم ترکیبی، پوست خود را آبرسانی و تغذیه کنید.
آب بنوشید

آب آشامیدنی پوست را از داخل تغذیه می کند. پوست کم آب، کدر و خشک به نظر می رسد و خطوط را بیشتر نمایان می کند همچنین می تواند نواحی تیره اطراف چشم و بینی را افزایش دهد.

قهوه باعث کم آبی پوست می شود و نوشیدن آب زیاد پوست را هیدراته نگه می دارد و می تواند به پوست شما درخشندگی بدهد. مصرف میوه ها و سبزیجات، ورزش و خواب کافی و آرام می توانند به هیدراته نگه داشتن پوست کمک کنند.

نوشیدن آب
کرم ضد آفتاب بزنید

نور خورشید باعث آسیب جدی و پیری زودرس پوست می شود و همچنین به کم آبی بدن و تشکیل رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

کرم‌های ضد آفتاب در برابر اشعه‌های مضر خورشید از پوست محافظت می‌کنند به همین دلیل هنگامی که در معرض نور خورشید هستید از این کرم ها استفاده کنید، همچنین از لباسهای پوشیده استفاده کرده و مدت قرار گرفتن در زیر نورخورشید و هوای آفتابی را محدود کنید.
سیگار نکشید

سیگار کشیدن رگ های خونی ریز در خارجی ترین لایه های پوست را باریک کرده و جریان خون را کاهش می دهد در نتیجه پوست را رنگ پریده‌تر نشان می دهد. این امر همچنین باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی پوست می شود که برای سلامت پوست مهم هستند.

سیگار کشیدن علاوه بر پیر شدن زودتر پوست، باعث ایجاد چین و چروک می شود.

رگ های خونی ریز در خارجی ترین لایه های پوست با کشیدن سیگار باریک شده و جریان خون را کاهش می دهد که موجب رنگ پریدگی پوست می شود.این امر همچنین اکسیژن و مواد مغذی که برای حفظ سلامت پوست مهم هستند را کاهش می دهد.

سیگار به کلاژن، الاستین و فیبرهایی که به پوست شما استحکام و خاصیت ارتجاعی می دهند آسیب می رساند. علاوه بر این، تغییر حالات صورت به هنگام سیگار کشیدن مانند به هم زدن لب ها هنگام استنشاق و جمع کردن چشم ها برای جلوگیری از ورود دود می تواند به ایجاد چین و چروک کمک کند.

علاوه بر این، کشیدن سیگار خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید، بهترین راه برای محافظت از پوستتان ترک سیگار است. از پزشک بخواهید نکات یا درمان هایی را برای کمک به ترک سیگار به شما ارائه دهد.

سیگار
رژیم غذایی سالم داشته باشید

با یک رژیم غذایی سالم می توانید ظاهر و احساس خوبی داشته باشید. مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی را افزایش دهید.

ارتباط بین رژیم غذایی و بروز آکنه مشخص نیست اما برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی و کربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده ممکن است ظاهری جوان تر به پوست بدهد.
استرس را مدیریت کنید

استرس کنترل نشده می‌تواند پوست را حساس‌تر کرده و باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوست و وضعیت ذهنی سالم اقداماتی را برای مدیریت استرس خود انجام دهید. به اندازه کافی بخوابید، محدودیت‌های معقولی تعیین کنید، فهرست کارهای خود را کاهش دهید و برای انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید وقت بگذارید. نتایج ممکن است چشمگیرتر از آنچه شما انتظار دارید باشد.
شکلات تلخ بخورید

شکلات معمولاً ناسالم به نظر می رسد اما، اگر به وعده های 15 گرمی پایبند باشید، می توانید بدون افزایش وزن از تمام فواید آن بهره‌مند شوید. این خوراکی محبوب، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به آبرسانی، بهبود بافت و ظاهر پوست و جلوگیری از آکنه و پیری کمک می کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین