پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:22 - 1401/03/19

این عرق مخصوص بانوان

کارگرآنلاین | یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی از عرق رازیانه به عنوان یک عرق مختص زنان یاد کرد و افزود: این عرق به خاطر خواص بسیار زیادی که برای بانوان دارد، همواره به عنوان یک عرق زنانه شناخته می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی از عرق رازیانه به عنوان یک عرق مختص زنان یاد کرد و افزود: این عرق به خاطر خواص بسیار زیادی که برای بانوان دارد، همواره به عنوان یک عرق زنانه شناخته می‌شود.
 هانیه ناصری گفت: عرق رازیانه و مشتقات آن برای مردان تجویز نمی‌شود و بسیاری از این عرق با نام «مختص زنان» یاد می‌کنند.

وی افزود: استفاده از این عرق تاثیرات بسیاری در درمان تکمیلی در رفع عوارض منوپوز (یائسگی) دارد و می‌تواند به کنترل مشکلات این دوره کمک کند.

ناصری به نقش عرق رازیانه در درمان هیرسوتیسم (مو‌های زائد در صورت و اندام زنان) هم اشاره کرد و افزود: مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روزه این عرق باعث نازک شدن و کاهش مو‌های زائد می‌شود.

به گفته این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف عرق رازیانه همچنین نقش موثری در درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و افسردگی‌های زنان دارد.

ناصری افزود: عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری‌های سردی زنان است و به زنانی که از افسردگی بعد از زایمان رنج می‌برند، مصرف این عرق توصیه می‌شود.

وی به تاثیرات عرق رازیانه بر سلامت پوست هم اشاره کرد وافزود: عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان می‌شود، به خصوص اگر به صورت بخور باشد.

ناصری توصیه کرد: زنان می‌توانند به جای تونر‌های پُر از عوارض شیمیایی که بر پایه الکل است، هرشب به پوست خود عرق رازیانه اسپری کنند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی، مصرف عرق رازیانه را برای رفع مشکلات معده هم بسیار مناسب دانست و افزود: برای افرادی که مشکل ورم معده دارند، عرق رازیانه بادشکن خوبی است و می‌توانند بعد از وعده‌های غذایی یک استکان از این عرق را با مقدار کمی عسل ترکیب کرده و میل کنند.

ناصری افزود: زنانی که مشکل کبد چرب دارند که منجر به اضافه وزن آن‌ها شده هم می‌توانند جایگزین نمک از رازیانه آسیاب شده روی غذا‌های خود استفاده کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین