پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:51 - 1401/04/06

سبزی که اندازه تمام داروهای نایاب خارجی مشکلات و بیماری های بدن را از بین می برد

کارگر آنلاین | استفاده از گیاه خرفه خواص دارویی و خواص درمانی مناسبی دارد و این گیاه سرشار از ویتامین ها می باشد، البته خواص تخم خرفه و برگهای گیاه خرفه هم بسیار قابل توجه است.

به گزارش کارگر آنلاین ، خرفه یک گیاه علفی است که بیشتر در نواحی مدیترانه ای کشت می شود. این گیاه به صورت گسترده در اروپا، آسیا، خاور میانه و آفریقا مصرف می شود. این گیاه یک ساله ی آبدار با طعمی ترش و شکر است که آن را به یک افزودنی مورد علاقه به غذا تبدیل کرده است. کل گیاه شامل برگ ها، ساقه ها، گل ها و دانه ها خوراکی هستند و به مدت هزاران سال در انواع مختلف استفاده می شوند.
مواد مغذی خرفه:

  • سبزی خرفه حاوی مقدار بسیار بالایی از اسید چرب امگا 3 و مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین های خانواده ب، ث و آ، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، کلسیم و مس است. علاوه بر آن دانه های بتالایین؛ یک ترکیب آنتی اکسیدان قوی و کاروتنوئید؛ نیز این گنجینه حقیقی مواد مغذی را به همراه دیگر ترکیبات ارگانیک مفید، تکمیل کرده است.
  • خواص گیاه خرفه
  • مواد مغذی گیاه خرفه
  • فواید خرفه

بهبود سلامتی قلب:
تحقیقات دریافته اند که مقدار بسیار بالای اسید چرب امگا 3 موجود در خرفه، به کاهش مقدار کلسترول بد در بدن کمک می کند. این موضوع به افزایش تعادل سالم تر کلسترول در عروق خونی بدنمان کمک می کند.

  • مصرف خوراکی هایی که مقدار زیادی امگا 3 دارند، کاهش قابل ملاحظه ای را در ریسک بیماری های قلبی عروقی و همچنین تصلب شرائین نشان داده است. بدینوسیله ریسک حمله و سکته های قلبی نیز کاهش می یابد.

گیاه خرفه برای کاهش وزن:
آمارهای تغذیه ای خاطر نشان می کنند که خرفه کالری کمی دارد و در عین حال سرشار مواد مغذی و فیبر است. چنانچه بخش سلامت نمناک توضیح داده این بدان معناست که افراد بعد از مصرف خرفه احساس سیری می کنند بدون اینکه کالری زیادی دریافت کرده باشند؛ بدینوسیله به فرآیند کاهش وزن کمک می کند.
گیاه خرفه برای افزایش رشد کودک:
مطالعات نشان داده اند که مقدار بالای اسید چرب امگا 3 در رژیم غذایی کودکان، علائم اختلال و رشد مانند اوتیسم و بیش فعالی را کاهش می دهد.
گیاه خرفه برای درمان بیماری های گوارشی:
بعضی افراد از جایگزینی درمان های بالینی برای درمان بیماری ها دریغ می ورزند، اما در طب سنتی چینی از خرفه برای درمان اسهال و خونریزی دستگاه گوارش گرفته تا بواسیر و اسهال خونی استفاده می شده است. این فواید عمدتا در ترکیبات ارگانیک خرفه وجود دارند که شامل دوپامین، مالیک اسید، سیتریک اسید، آلانین، گلوکز و دیگر مواد می شوند.
عوارض گیاه خرفه
درمان بیماری های گوارشی با گیاه خرفه
گیاه خرفه یک مراقبت کننده از پوست:

  • خرفه به درمان گستره ی وسیعی از بیماری های پوستی کمک می کند. مطالعه ای که در سال 2004 انجام شد، تشخیص داده شد که برگ های خرفه حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است. این ویتامین، در ترکیب با نوشیدنی های دیگر، موجود در این گیاه به آن معنا است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند زمانی که به صورت موضعی استفاده شود. زمانی که خرفه به صورت خوراکی مصرف می شود، می تواند به بهبود پوست، کاهش چین و چروک و تحریک برای التیام سلول های پوستی جهت از بین بردن جای زخم ها و لکه های آن کمک کند.

ظرفیت ضد سرطانی خرفه:
روغن دانه خرفه خواص آنتی اکسیدانی و ضد تکثر است که می تواند شدت فعالیت اکسایشی را کاهش دهد. طی آزمایش بر روی سلول های سرطانی، روغن دانه خرفه رشد سلول های سرطانی را مهار کرد. مطالعات بیشتری جهت کشف خواص ضد سرطانی خرفه نورد نیاز است.
خرفه برای بهبود بینایی:

  • ویتامین آ و بتا کاروتن موجود در خرفه، هر دو در بهبود سلامت چشم و بینایی مرتبط هستند. این دو می توانند به جلوگیری از انحطاط رنگدانه های چشم و آب مروارید؛ با نابود کردن رادیکال های آزاد، کمک کنند.

گیاه خرفه برای استحکام استخوان ها:
مواد معدنی موجود در خرفه، آن را به یک انتخاب سالم برای افرادی که می خواهند پوکی استخوان را کاهش دهند، تبدیل کرده است. کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز تمامی عناصری هستند که برای گسترش بافت استخوانی و تسریع فرآیند التیام استخوان ها الزامی هستند. همانطور که خرفه حاوی این مواد مغذی مهم برای سلامتی استخوان است، مصرف آن ممکن است مانع از پوکی استخوان نیز گردد.
استحکام استخوان
گیاه خرفه مفید برای استحکام استخوان ها
گیاه خرفه برای بهبود گردش خون:
محتوای بالای آهن و مس در خرفه به معنای آن است که این محتوا می تواند به تحریک تولید گلبول های قرمز خون کمک کند. هر دوی این مواد معدنی برای افزایش گردش به وسیله تحویل اکسیژن به قسمت های ضروری بدن، ضروری می باشند. همچنین این مواد معدنی سرعت التیام سلول ها و اندام را تسریع می کنند.
دانه های خرفه برای خونریزی غیر عادی رحم:
یک مطالعه محدود بالینی اثر دانه های خرفه را سنجید و تاثیر آن را در کاهش مدت و مقدار خونریزی رحم را دریافت.
گیاه خرفه برای آسم:
یک آزمایش بالینی کوچک، اثر تنفسی مصرف دهانی عصاره خرفه را در قیاس با داروهای شربت تئوفیلین و اسپری سالبوتامول سنجید. عصاره خرفه بهبود را در عملکرد تنفسی مانند تئوفیلین نشان داد.
گیاه خرفه برای جلوگیری از سردردها مانند میگرن:
ویتامین B2 موجود در خرفه یک گزینه اثبات شده در ارتباط سردردهای میگرنی است. پزشکان به طور معمولی ریبوفلاوین را در دوزهای بالای 400 میلی گرم تجویز می کنند. به ویژه به عنوان یک درمان مسکن برای سردردها و برای افرادی که به صورت مداوم سردردها ی میگرنی را تجربه می کنند.
نشان داده شده است که تغذیه شدن با خوراکی های سرشار از ویتامین B2 به عنوان یک درمان طبیعی بوده و برای کاهش تکرار میگرن استفاده می شود، همچنین باعث کاهش علائم و درد حین میگرن و البته کاهش مدت آن می شود.
جلوگیری از سردرد
جلوگیری از سردردها
غده تیروئید:
خرفه شامل مس است که نقش مهمی در حصول اطمینان از عملکرد مناسب غده تیروئید بازی می کند. گرچه مقدار زیاد مس منجر به سوء عملکرد تیروئید منجر می شود، پس شما نیاز به یک سطح بسیار متعادل مس در خون یا در هر فعالیت هورمونی دارید و در غیر این صورت علائم کم کاری یا پر کاری تیروئید افزایش خواهند یافت.
خرفه برای تسکین درد آپاندیس:
یکی از فواید عمده خرفه درمان آپاندیس است. این روش برای کسانی مهم است که نیاز دارند آپاندیس را بدون جراحی درمان کنند. در این صورت نیاز با مصرف خرفه دارید. این روش، بسیار آسان است یه نحوی که خود می توانید آن را انجام دهید. ابتدا مقداری برگ های خرفه آماده کنید. آنها را مخلوط کرده و فشار دهید تا جایی که آب آن دربیاید. مقداری آب معدنی، شکر و عسل را با آب برگ های خرفه مخلوط کنید. محلول به دست آمده را روزی سه بار بنوشید. سپس درد ناشی از آپاندیس تسکین می یابد.
گیاه خرفه برای رفع مشکل ترشحات واژن:
در پاسخ به سوال شما کاربران از بخش سلامت نمناک در مورد خواص گیاه خرفه برای التام ترشحات واژن باید بگوییم که مشکل ترشحات واژن جزوی حیاتی از زنان است که باید هر چه سریعتر درمان شود. همانطور که می دانید علائم ترشحات واژن در طولانی مدت بسیار ناراحت کننده است بنابراین، شما نیاز به حل این مشکل در هر روشی دارید. به عنوان یک تجویز، شما می توانید از گیاه خرفه برای درمان استفاده کنید. تمام آنچه نیاز دارید، آماده سری برگ های خرفه، له کردن و فشردن آن و به دست آوردن آب آن است. آب آن را با سفیده تخم مرغ جوشانده و به صورت گرم میل کنید.
گیاه خرفه برای درمان هپاتیت:
فایده بعدی برگ های خرفه درمان هپاتیت است. هپاتیت یک بیماری وحشتناک و کشنده است. شما می توانید آن را با برگ های خرفه درمان کنید. مقداری برگ خرفه را با آب بجوشانید و هر روز آن به صورت سرد مصرف کنید تا جایی که احساس بهتری کنید و رنگ پوستتان تغییر کند. این درمان شدنی است، چرا که برگ های خرفه برای بهبود عملکرد کبد بسیار خوب است.
برگ گیاه خرفه
درمان هپاتیت با استفاده از گیاه خرفه
گیاه خرفه ضد تب است :
اگر شما یا کسی که او را می شناسید دچار تب شده باشد، پس برگ های خرفه می تواند اولین کمک برای درمان آن باشد. آب بدست آمده از جوشانده شدن برگ های خرفه را بنوشید، این آب به تسکین تب کمک خواهد کرد.
گیاه خرفه برای درمان ادرار خونی:
ادرار کردن مخلوط با خون یک مشکل خطرناک برای سلامتی است که نیاز به درمان سریع دارد. برگ های خرفه حاوی محتوای ضد عفونی کننده است که این مشکل را حل خواهد کرد. تمام چیزی که برای درمان آن نیاز دارید، نوشیدن آب به دست آمده از جوشاندن برگ های خرفه است.
برگ های خرفه برای کاهش فشار خون بالا:
فشار خون بالا نیز میتواند با فواید برگ های خرفه کاهش پیدا کند. به همین علت خرفه به این افراد توصیه می شود. مصرف برگ خرفه برای کاهش فشار خون به صورت طبیعی، بدن شما را سالم تر خواهد کرد.
برگ های خرفه برای سلامتی دهان و استخوان:
سلامتی استخوان و دندان به وسیله استحکام آن اندازه گیری می شود. استحکام این دو اندام می تواند با مصرف برگ های خرفه تثبیت و حفظ شود. شما صرفا به نوشیدن آب برگ های خرفه دارید.
سلامت دهان
فواید برگ های خرفه برای سلامت دهان و استخوان
خواصی مختصر و مفید از برگهای گیاه خرفه
برگ های خرفه ماده ای تولید می کند که زخم ها را لطیف و درمان می کند و التهاب پوست و غشای سلول ها را کاهش می دهد.
برگ های خرفه همچنین قابلیت لخته سازی خون را افزایش می دهد.
خوراکی حاوی مقدار منیزیم و پتاسیم نشان داده اند که اثرات ضد افسردگی نیز دارند.
جویدن برگ های خرفه می تواند منجر به توقف خونریزی لثه و دهان شود.
دانه های خرفه خاصیت ضد انگل دارند. مصرف آن به صورت عصاره انگل های دستگاه گوارش را از بین می برد.
خواص تخم خرفه:
* از خواص تخم خرفه می توان به تصفیه کنندگی خون، رفع التهابات گوارشی، رفع سرفه و تسکین دهنده تشنگی اشاره کرد.
* تخم آن ضد کرم کدو است و عصاره ساقه و برگ آن برای بیماریهای کبد و بیماریهای کمی ویتامین c بسیار مفید است، البته کمتر از شاهی، به این علت که در خرفه تا حد 25 گرم در 100 گرم برگ ویتامینc دارد و به عنوان رژیم غذایی اشخاص مبتلا به اسکوروی تجویز می شود.
* تخم خرفه تقویت کننده قوای عمومی بدن است.
کاربردهای موضعی:
برگ های خرفه سرشار از شیره است که میتوان آن را بر روی پوست به منظور التیام التهاب، نیش حشرات، سوختگی و دیگر زخم ها به کار برد. همچنین از این شیره می توان برای سایر مشکلات پوستی مانند تورم و اگزما نیز بهره جست.
این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های بسیار با ارزشی مانند کاروتنوئید است که در ماسک های پاک کننده صورت و تازه سازی و محکم کردن پوست کاربرد دارد. علاوه بر آن، برگ های تازه می توانند به صورت ضماد برای سردرد، چشم درد و نقرس استفاده شوند.
هشدارها درباره خرفه:
خرفه حاوی اگزالیک اسید است ماده طبیعی که در بعضی سبزیجات نیز وجود دارد، این اسید ممکن است به صورت ذرات اگزالات در دستگاه دفع ادرار افراد، کریستالی شود.
زنان باردار به صورت معمولی توصیه می شوند تا از خوردن خرفه پرهیز کنند. خرفه به عنوان خوراکی قاعدگی آور، تداخلات رحمی را تشدید کرده و ممکن است باعث سقط جنین شود.
دوز مصرف خرفه و اجرای آن:
دوز مصرف خرفه به صورت گسترده ای به شرایط مصرف کننده مربوط است. بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که خرفه خشک 9 تا 15 گرم و خرفه تازه 30 تا 60 گرم مصرف شود.
مقادیر بیشتر می تواند در مصارف موضعی استفاده شود.
برای بهره مندی از خواص این گیاه چگونه خرفه را مصرف کنیم ؟
ابتدا ریشه را گیاه جدا کنید، ساقه ها باید با دقت شسته شوند. خرفه شکاف های کوچکی دارد که میتواند خاک را نگه دارد، پس واقعا نیاز دارید تا با شلنگ آب کل آلودگی های آن را از بین ببرید.
خرفه معمولا در نواحی مدیترانه ای در سالاد و یا سوپ اضافه می شود.
در مکزیک خرفه یک افزودنی دلخواه به املت است.
خرفه را می توان 4 یا 5 دقیقه خیس نمود، سپس با نمک و مقداری کره سرو نمود.
خرفه در ترکیب با خیار به اضافه کمی روغن و سرکه بسیار لذیذ خواهد شد.
همچین اضافه کردن خرفه به دسر ها و آب میوه ها را نیز امتحان کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین