پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:20 - 1401/11/05

نظر موافق مجلس با موارد اصلاحیِ شورای نگهبان در خصوص طرح بیمه کارگران ساختمانی

کارگر آنلاین | در جلسه‌ی علنی صبح امروز مجلس نمایندگان مجلس با موارد اصلاحی شورای نگهبان در طرح اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

به گزارش کارگر آنلاین ، در جلسه‌ی علنی صبح امروز مجلس، چهارشنبه ۵ دی ماه، نمایندگان مجلس با موارد اصلاحی شورای نگهبان در طرح اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

  • شورای نگهبان، «اطلاق حکم الزام به پرداخت سهم کارفرما نسبت به افراد ناتوان مالی تحت پوشش نهادهای حمایتی» در این مصوبه مجلس را خلاف موازین شرع شناخته بود. 
  • با تصویب مجلس و به منظور رفع ایراد شورای نگهبان، مصوبه مجلس با افزودن یک تبصره به ماده واحده این طرح به شرح زیر شکل اصلاح شد: 
  • افراد ناتوان مالی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که شخصاً متقاضی پروانه ساختمانی و ساخت و ساز اعم از احداث یا تجدید بنا موضوع این قانون هستند، تا ۵۵ متر مربع از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌باشند و در ساخت و سازهای شهری به میزان مازاد بر ۵۵ متر مربع تا ۱۰۰ متر مربع برای هر متر مربع زیربنا یا توسعه بنا نسبت به سطح زیربنای توسعه یافته، معادل ۲ درصد و مازاد بر ۱۰۰ متر مربع همانند سایر مناطق شهری موضوع این قانون (معادل ۴ درصد حداقل دستمزد ماهانه همان سال) مکلف به پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی می‌باشند. 
  • آیین‌نامه اجرایی این تبصره در خصوص نحوه شناسایی اشخاص موضوع این تبصره بر اساس سطح درآمد و دارایی آن‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین