پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:24 - 1401/12/22

رپرتاژ آگهی |

پرکاربردترین قطعات دستگاه سی ان سی

پرکاربردترین قطعات دستگاه سی ان سی یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع مختلف، دستگاه سی ان سی می باشد. این دستگاه در طول زمان های مختلف دستخوش تغییرات شده، به گونه ای که امروزه مدل های پیش...

 

 یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع مختلف، دستگاه سی ان سی می باشد. این دستگاه در طول زمان های مختلف دستخوش تغییرات شده، به گونه ای که امروزه مدل های پیشرفته تری از آن ها در بازار موجود است. از دستگاه های سی ان سی در زمینه های مختلفی همچون برشکاری، سوراخ کاری، حکاکی، تراشکاری و ... استفاده می شود. 

این دستگاه ها از قطعات مختلفی ساخته شده اند و کیفیت هر قطعه می تواند در نتیجه ی نهایی کار اثرگذار باشد. بنابراین هنگام خرید قطعات سی ان سی حتما باید دقت کافی به خرج دهید و از فروشگاه معتبری همچون اتوماسیون لاین حرکت، خرید خود را انجام دهید. همراه ما باشید تا در ادامه به معرفی پرکاربردترین قطعات سی ان سی  بپردازیم. 

لینیر گاید
یکی از قطعات مکانیکی سی ان سی، ریل و واگن یا لینیرگاید است. همانطور که از نام آن پیداست، این قطعه از دو بخش واگن و ریل تشکیل شده و به منظور حرکت رفت و برگشتی در دستگاه سی ان سی، تعبیه شده است. نکته ایی که وجود دارد این است که، ریل ها باید روی یک سطح صاف و هموار قرار گرفته باشند، در غیر این صورت شاهد استهلاک خواهید بود. قیمت لینیر گاید متنوع بوده و یکی از اجزای اصلی در دستگاه های سی ان سی به حساب می آید.

استپ موتور انکودر
استپ موتور یا موتور پله ای یک موتور براشلس الکتریکی DC است که یک دور کامل را به تعداد پله های مساوی تقسیم می کند. این موتورها در زمینه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. استپ موتورها به سه دسته ی استپ موتور انکودر دار، استپ موتور ترمز دار و استپ موتور معمولی تقسیم می شوند. 


 
به منظور افزایش کارایی موتور، یک انکودر به پشت موتور وصل می کنند. در استپر موتور انکودر دار، سیستم کلوز لوپ شده و دقت تا حد زیادی بالا می رود به گونه ای که دیگر خطا نداشته باشد. برخی افراد فکر می کنند استپ موتور انکودر دار، سرعت بیشتری دارد؛ البته این مورد کاملا اشتباه نیست اما تعریف درست تر این است که استپ موتورها معمولا با دور پایین می چرخند و در سرعت های بالا، خطا دارند. اما موتور انکودر دار، در سرعت های بالا می تواند بدون خطا کار کند.

اینورتر
اینورترها در واقع یک نوع مبدل فرکانس برای تبدیل جریان مستقیم به برق متناوب هستند که کنترل دور اسپیندل موتور را در cnc بر عهده دارد. در ضمن فرکانس و ولتاژ خروجی اینورتر معمولا قابل تغییر است و می تواند موتور را با سرعت و ولتاژ مناسب به گردش در آورد. اینورترها به صورت تکفاز و سه فاز در بازار موجود هستند و برعکس یکسو کننده ها، عمل می کنند. خرید اینورتر بسیار رایج است چرا که در زمینه های مختلفی همچون ماشین آلات خم و برش، ماشین آلات جوشکاری، آسانسور، فن های صنعتی، دستگاه های سی ان سی و .... کاربرد دارند.

کوپلینگ
کوپلینگ قطعه ای است که وظیفه ی انتقال قدرت، گشتاور و سرعت را از یک محور به محور متحرک دیگر بر عهده دارد. کوپلینگ ها در انواع متفاوتی ساخته می شوند و کاربردهای زیادی دارند. در واقع کوپلینگ ها اتصال دهنده دو قطعه به یکدیگر هستند. به عنوان مثال می توانند دو شفت هارد کروم و شفت پایه دار  و ... را به یکدیگر وصل کنند. 

سرو موتور
سرو موتور یا موتور کنترل یکی از انواع موتورهای الکتریکی است که در سیستم های کنترل فیدبک به کار گرفته می شود. لازم است بدانید که تغییر سرعت در این موتورها بسیار بالا است. از سرو موتور در صنایع مختلفی همچون رباتیک، صنعت، موتورهای کنترل کننده هواپیما و ... استفاده می شود. سرو موتور دارای یک شفت خروجی است که آن را قادر می سازد تا در موقعیت و زاویه ی خاص با ارسال سیگنال رمزی قرار گیرد. در واقع چگونگی حرکت شفت خروجی بر اساس سیگنال های رمزی که برای سیستم تعریف شده است، کنترل می شود.

 


 
خرید انواع قطعات دستگاه سی ان سی
همانطور که در اول مقاله اشاره شد، امروزه دستگاه های سی ان سی در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین خرید قطعات مختلف آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از کار خود دریافت کنید، باید علاوه بر مهارتی که در زمینه ی کاری خود دارید، از دستگاه و تجهیزات باکیفیت استفاده کنید. بنابراین هنگام خرید قطعات باید دقت کافی را داشته باشید. برای خرید نیز حتما از طریق نمایندگی و مراکز معتبر اقدام کنید و از شرایط خدمات پس از فروش نیز آگاهی کسب کنید. 

اتوماسیون صنعتی لاین حرکت از سال 1388 در جهت خدمت به صنعت کشور با واردات انواع قطعات سی ان سی، فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با دریافت چندین نمایندگی از برندهای مختلف، همچنان پرقدرت، هدف خود را دنبال می کند. بنابراین اگر قصد خرید انواع قطعات CNC، همچون بلبرینگ خطی، کابل کریر، شفت هارد کروم، اسپیندل و .... را دارید می توانید به سایت لاین حرکت مراجعه کرده و بعد از تماشای محصولات برای خرید اقدام کنید. همچنین از طریق راه های ارتباطی مختلف می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

  • پایان رپرتاژ آگهی
     
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین