پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:00 - 1401/12/28

رپرتاژ آگهی |

درآمد سالن زیبایی مردانه چقدر است؟

درآمد سالن زیبایی مردانه چقدر است؟ همه ما به خوبی می دانیم که سالن های آرایشی جزء پر رونق ترین و پردرآمدترین مشاغل هستند. این روزها مردم به زیبایی و آراستگی خود اهمیت بیشتری می دهند و از...

همه ما به خوبی می دانیم که سالن های آرایشی جزء پر رونق ترین و پردرآمدترین مشاغل هستند. این روزها مردم به زیبایی و آراستگی خود اهمیت بیشتری می دهند و از این رو طبیعی است که سالن های زیبایی بیش از هر زمان دیگری شلوغ و پر رفت و آمد باشند. با توجه به این مورد بسیاری از علاقه مندان به حوزه آرایش و زیبایی تمایل دارند بدانند، میزان درآمد این حرفه چقدر است و اگر وارد این حوزه کاری شوند، چه مقدار درآمد می توانند داشته باشند. معمولا درآمد سالن های زیبایی مردانه و زنانه متفاوت است. ما در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که سالن زیبایی مردانه چقدر درآمد دارد؟

سالن های زیبایی مردانه از نظر تنوع خدمات، نسبت به سالن های زیبایی زنانه، در رتبه دوم قرار می گیرند. اما با این وجود، این مراکز از سطح درآمد بسیار خوب و قابل قبولی برخوردارند. اگر تصمیم به راه اندازی یک سالن زیبایی دارید، بهتر است ابتدا در خصوص میزان درآمد این حرفه و عوامل موثر بر افزایش درآمد یک ارایشگر حرفه ای آن اطلاعاتی کسب کنید. 

 

سالن های زیبایی مردانه معمولا در لاین های مختلفی به مشتریان خود خدمات زیبایی ارائه می کنند که پرطرفدارترین آن ها عبارتند از: لاین اصلاح و کوتاهی مو، اصلاح صورت، گریم و میکاپ، پاکسازی پوست و... بسته به اینکه کیفیت خدمات در هر کدام از این لاین ها به چه میزان باشد و از چه مواد و محصولاتی برای مشتریان استفاده شود، قیمت های متفاوتی برای خدمات در نظر گرفته می شود.

 درآمد سالن زیبایی مردانه بسته به درجه و رتبه آرایشگاه متفاوت است. آرایشگاه های مردانه معمولا به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که این گروه بندی به شرح زیر است:

•    سالن زیبایی مردانه درجه یک
•    سالن زیبایی مردانه درجه دو
•    سالن زیبایی مردانه حومه شهر
•    سالن زیبایی مردانه در شهرهای کوچک

قطعا سالن های زیبایی مردانه درجه یک، با توجه به سطح بالای خدمات خود، میزان درآمد بیشتری نسبت به دیگر گروه ها دارند.

عوامل موثر بر درآمد آرایشگاه مردانه


همانطور که مطلع هستید، سالن های آرایشی از نظر استانداردها و کیفیت خدمات، به گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. از این رو طبیعی است که سطح درآمد آن ها یکسان نباشد. از آن جایی که همیشه برای سالن های زیبایی مردانه مشتریانی وجود دارد تا از خدمات آن ها استفاده کنند، می توان این اطمینان را داشت که فعالیت در این حوزه، آینده شغلی تضمین شده ای دارد. 


اما بایستی بدانید که رقابت در این عرصه بسیار تنگاتنگ است و همه برندها و مراکز زیبایی به دنبال جذب مشتری بیشتر هستند. پس اگر تمایل دارید تا به درآمد قابل توجهی در این حرفه برسید، بایستی همیشه به دنبال این باشید که استانداردهای کاری خود را ارتقا دهید. اما از مهم ترین عواملی که بر درآمد آرایشگاه مردانه نقش دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    میزان تجربه، مهارت و تخصص آرایشگران سالن زیبایی
•    تعداد مشتریان سالن زیبایی
•    محل فعالیت سالن زیبایی
•    کیفیت و استانداردهای خدمات زیبایی

با توجه به این موارد، نمی توان برای سالن های زیبایی مردانه درآمد مشخصی را تعریف کرد. در ادامه هر یک از موارد مذکور را که در درآمدزایی سالن آرایشی نقش دارند، به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.

میزان تخصص آرایشگران

میزان تخصص، تجربه و مهارت آرایشگران در میزان درآمد سالن زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارد. هر اندازه که آرایشگران از توانایی های بیشتری در حرفه آرایشگری برخوردار باشند، قطعا مجموعه به درآمد بیشتری خواهد رسید. علاوه بر مسئله تجربه کاری، آرایشگران بایستی بتوانند ارتباط موثر و سازنده ای با مشتریان برقرار کنند و رفتاری مودبانه و محترمانه با آن ها داشته باشند تا از این طریق به تعداد مشتریان سالن بیفزایند.

تعداد مشتریان سالن زیبایی

به هر میزان که سالن زیبایی مشتریان بیشتری داشته باشد، قطعا درآمدزایی آن نیز بیشتر خواهد بود. معمولا سالن های زیبایی مردانه علاوه بر خدمات رسانی باکیفیت بایستی از روش های تبلیغاتی موثر نیز برای ترغیب مشتریان استفاده کنند تا از این طریق به تعداد مشتریان آن ها افزوده شود.

محل فعالیت سالن زیبایی

سالن های زیبایی که در مکان های لوکس و لاکچری فعالیت می کنند، معمولا از نظر درآمدی در شرایط بهتری قرار دارند. این مراکز دارای بخش های وی آی پی نیز هستند که معمولا مشتریان ویژه به این بخش ها مراجعه می کنند و با دریافت خدمات عالی و خاص، هزینه بیشتری پرداخت می کنند. به همین جهت لوکیشن و محل سالن زیبایی در میزان درآمد آن نقش بسزایی دارد.

کیفیت و استانداردهای خدمات سالن زیبایی

از مهم ترین مواردی که باعث می شود شما مشتری بیشتری به سالن زیبایی جذب کنید و در نهایت درآمد بیشتری داشته باشید، میزان کیفیت خدمات شماست. در واقع مشتریان برای خدماتی حاضرند هزینه بیشتر پرداخت کنند که از هر نظر کامل و فوق العاده باشند. پس معمولا سالن های زیبایی مردانه با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می کنند از نظر درآمدی متفاوت از یکدیگر هستند.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین