پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:22 - 1399/06/24

شفافیت مالی کلید وصول مالیات است

سجودی گفت: شفافیت مالی کلید وصول مالیات است و مودیان مالیاتی عملکرد واقعی خود را اعلام کنند اداره امور مالیاتی از آن‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش کارگر آنلاین ، حسن سجودی مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی استان کردستان با بیان اینکه امروز نظام مالیاتی کشور در حال حرکت به سمت هوشمندسازی و شفاف سازی است، گفت: حمایت از تولید نیازمند این است که شرکت‌های تولیدی به تکالیف خود در خصوص ثبت دفتر‌ها با شفافیت عمل کنند. با انجام این کار همکاران ما راحت‌تر می‌توانند از آن‌ها حمایت کنند.

او افزود:. بدون حمایت از تولید و تولید کننده نمی‌توان انتظار رشد اقتصادی داشت و تلاش همکاران ما این است که با اعمال تسهیلات، بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌های مالیاتی بتوانند به بخش تولید کمک کنند.

سجودی با اشاره به اینکه مالیات منبع پایداری برای اداره امور کشور است خاطرنشان کرد: امروزه که بنا بر شرایط کشور درآمد نفتی وجود ندارد چشم امید همه به مالیات است و هدف سازمان مالیاتی وصول با اصول است و این امر با حرکت به سوی نمانیزه شدن و کمک دستگاه‌ها مالیات حقه را وصول کنیم و به صنایع کمک شود.

او همچنین در راستای تحقق زیرساخت‌های هوشمندی و شفاف سازی نظام مالیاتی اظهار داشت: امروزه برای رصد فعالیت‌های اقتصادی نیازمند شفافیت اطلاعات مالی مودیان مالیاتی در تمامی بخش‌ها و همچنین ایجاد و گسترش سازوکار مربوط هستیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین