پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:18 - 1399/07/04

امام حسن (ع) بر اساس درایت و حکمت با دشمن خود صلح کردند

آیت الله سید محمدتقی مدرسی گفت: امروز جامعه کنونی نیازمند صلح است و امام حسن (ع) بر اساس درایت و حکمت با دشمن خود صلح کردند که می‌توانیم از این صلح پندها بگیریم.

کارگر آنلاین : آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی پنج شنبه ۳ مهرماه در سخنرانی هفتگی خود در آستانه شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی (ع) نقش مهمی در تحکیم اندیشه و عقل در جامعه داشتند. صلح ایشان مانند قیام امام حسین (ع) در راستای حفظ اسلام و جامعه اسلامی از نابودی و فساد بود.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) درباره این دو امام بزرگوار بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در مورد این دو امام بزرگوار می‌فرماید: هر دو امام هستند، چه قیام کنند و چه نکنند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: در اسلام تشخیص رفتار حکیمانه در شرایط مختلف ضروری است. و بر اساس موقعیت باید بین هیجان و درایت تصمیم‌گیری کرد.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه جامعه کنونی نیازمند صلح است، گفت: عراق با گذشت چهل سال جنگ و بحران و مصیبت، امروز نیازمند صلح است. امام حسن (ع) بر اساس درایت و حکمت با دشمن خود صلح کردند که می‌توانیم از این صلح پندها بگیریم.

وی با اشاره به دو پند از صلح امام حسن (ع) اظهار کرد: امام حسن (ع) در این صلح دو پند را به ما بیان نمودند که اولاً زبان تلخ و گزنده را به زبان ادب اسلامی والا تغییر دهیم. و دوماً به دنبال سازندگی و اصلاح زیرساخت‌ها باشیم و کشور را از لحاظ علمی، کشاورزی و صنعت در مسیر رشد قرار دهیم.

این مرجع تقلید در پایان بر ترسیم نقشه راه کاملی جهت پیشرفت و گسترش روابط بین‌المللی عراق بر اساس تفاهم و همبستگی و به دور از درگیری تاکید کرد.

منبع: مهر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین