پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:23 - 1399/07/18

دو گروه که در بورس رشد می کنند

گروه بانکی و سیمانی به نظر می رسد وضعیت بهتری در روزهای پیش‌روی بازار خواهند داشت.

کارگر آنلاین | بازار سرمایه دو روز آخر کاری در هفته گذشته را با رشد همراه بود و پس از مدت‌ها سرمایه‌گذاران به آینده بازار امیدوار شدند. بر این اساس در هفته آینده گروه‌هایی که اصلاح خوبی داشتند می‌توانند با رشد خوبی همراه باشند.

با توجه به روند رشد بازار در روزهای پایانی آخر هفته شانس برخی از گروه‌ها برای لیدری بازار بیشتر از گروه‌های دیگر است که در ذیل می‌خوانید.

صادق قاسمی مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس
یکی از گروه‌های که در بازار لیدر شده گروه‌های بانکی هستند که به دلیل تسعیر نرخ ارز است که وضعیت مطلوبی دارند.

در سهم‌های دلاری به نظر می‌رسد بیشتر در یک فضای استراحت باشد و زمانی که نتیجه انتخابات امریکا مشخص شود جهت دلار بیشتر مشخص خواهد شد، معدنی ها، فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها در فضای انتظار قرار بگیرند.از طرفی سیمانی‌ها و ساختمانی‌ها اصلاح سنگینی داشتند و افزایش نرخی که برای سیمانی‌ها مطرح شده سهام این گروه را با تقاضا روبه رو کرده که به نظر تداوم هم داشته باشد.

همچنین خودرویی‌ها نیز اصلاح خوبی داشتند و می‌توانند به رشد خوبی که داشتند ادامه دهند.

مصطفی رضایی کارشناس بازار سرمایه
بسیاری ازنمادهابه جذابیت نرخ خرید برای خرید بلندمدت رسیده‌اند هفته آینده احتمالا خودرویی‌ها و بانکی‌ها با اقبال بیشتری مواجه باشند البته فلزی‌ها به تعادل نسبی رسیده‌اند هرچند جای رشد دارند. نکته نگران‌کننده شکننده بودن بازار است که دو روز رشد مثبت زیاد قابل اتکا نیست که امیدوارم بازار با اتفاق منفی خاصی مواجه نشود.

محمدمهدی بحرالعلوم مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن
در هفته آینده لیدر بازار به احتمال فراوان با شرکت‌هایی خواهد بود که اصلاح زیادی کردند و در شاخص هم وزن هستند و بهرمندی بیشتری از گشایش‌های سیاسی می‌برند می‌توانند در بازار لیدر باشند. قطعه سازان، بانکی‌ها و برخی سهام سیمانی و ساختمانی که اصلاح زیادی کردند می‌توانند لیدری را داشته باشند.

اگر متغیرهای کلان اقتصادی انتفاقی نیوفتد در گروه‌های که ذکر شد شاهد رشد قیمت داشته باشیم و در سهم‌های دلار و کادمودیتی بیشتر ثبات پیش‌بینی می‌شود اگر گروه‌های شاخص هم وزن رشد کنند و رشد تعادلی در سهم‌های بنیادی در نظر بگیریم برایند کلی می‌توان مثبت در نظر گرفت، اما نمی‌توان انتظار رشد زیادی داشت.

 

منبع: تابناک
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین