پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:47 - 1399/07/19

ویتامین D بخورید تا کرونا نگیرید

محققان در تحقیقات جدید اعلام کرده اند افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید- 19 هستند، بنابراین توصیه می کنند با مصرف ویتامین D به مقدار اندازه و جبران کمبود این ویتامین در بدن، خطر این بیماری را کاهش دهند.

به گزارش کارگر آنلاین، همان روزهای نخست شیوع جهانی ویروس کرونا، محققان اعلام کردند که مصرف ویتامین D می تواند خطر ابتلا به کووید- 19 را کاهش دهد. اما پس از آن، خبرهای ضد و نقیض دیگری هم به گوش رسید که مصرف این ویتامین تأثیر چندانی روی ابتلا به این ویروس ندارد.

محققان با مطالعه روی کارکنان مراکز درمانی که مدت زمان زیادی در معرض نور آفتاب قرار نداشتند و تست کرونای آنها نیز مثبت شده بود، دریافتند که 51 درصد از آنها که دچار کمبود ویتامین D بوده اند، به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش دیلی میل، یافته ها حاکی از آن است که این مسئله حتی در افرادی با تفاوت های نژادی هم تأثیر گذار است به طوری که سیاهپوستان به دلیل این که به دلیل تیرگی پوست کم تر ویتامین D را از نور آفتاب دریافت می کنند، بیشتر از سفیدپوستان به کرونا مبتلا می شوند.

با توجه به این یافته ها، محققان توصیه کرده اند که بهتر است مردم جهان به جای این که چشم انتظار واکسن کرونا باشند، سعی کنند از مکمل های ویتامین D استفاده کنند تا کمبود بدن آنها تأمین شود و به دنبال آن، خطر ابتلا به کووید- 19 به طور چشمگیری کاهش یابد. مصرف این ویتامین اگر تحت نظر پزشک و به اندازه نیاز بدن صورت گیرد، هیچ عوارض جانبی به دنبال ندارد.

دانشمندان هنوز به درستی به ارتباط میان کمبود ویتامین D و ابتلا به کرونا دست نیافته اند. گزارش ها حاکی از آن است که از هر 5 انگلیسی، یک نفر به کمبود ویتامین D مبتلاست که این تعداد، 13 میلیون انگلیسی را دربرمی گیرد. اما این آمار در سیاهپوستان به بالای 90 درصد می رسد و از این رو بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی معمولی کمک می کند. مقدار کافی ویتامین D در بدن معمولا بالای 50 نانوگرم در میلی لیتر است که پایین تر از این می تواند اهمیت داشته باشد. اگر ویتامین D فردی پایین تر از 30 نانوگرم در میلی لیتر باشد، می توان گفت که فرد دچار کمبود ویتامین D شده و باید آن را جبران کند. مصرف روزانه 10 میکروگرم این کمبود را برطرف خواهد کرد.

 

منبع: سلامت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین