پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:15 - 1399/07/21

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و سکه

افزایش تقاضا در بازار سکه و طلا، روند افزایش قیمت این کالای سرمایه‌ای در بازار را شدت داده است.

کارگر آنلاین |  فعالان بازار از افزایش قابل توجه تقاضای طلا و سکه در بازار سخن می‌گویند. افزایش نرخ طلا و که در حالی اتفاق افتاد که بازار ارز با کاهش قیمت مواجه شد و از سوی دیگر نرخ طلا در بازارهای جهانی نیز با کاهش بیش از  ۸دلاری روبرو گردید.

فعالان بازار می‌گویند قیمت سکه تا زمانی که هیجان خرید در بازار فروکش نکند، همچنان قابل محاسبه اقتصادی نخواهد بود.

 دیروز برخی از فعالان بازار به واسطه رشد شدید قیمت و نوسان ادامه‌دار دست از خرید و فروش کشیدند و همین اتفاق زمینه را برای رشد قیمت فراهم کرد. در حالی که بسیاری از فعالان بازار قیمت رسمی را نزدیک به ۱۵ میلیون و ۹۵۰ تومان اعلام می‌کردند، برخی سکه را در محدوده قیمتی ۱۶ میلیون و دویست هزار تومان می‌فروختند.

سکه

صرافان در پاسخ به این سئوال که آیا رشد قیمت‌ها ادامه خواهد داشت یا خیر می‌گویند در حال حاضر حباب سکه بهار آزادی طرح جدید به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حباب سکه بهار ازادی طرح قدیم به یک میلیون تومان رسیده است و این حباب با تعادل تقاضا در بازار تخلیه می‌شود.آنها شرط تعادل در بازار را ثبات بازار ارز و ماندگاری آن در محدوده‌های قیمتی پایین‌تر اعلام کردند .

 امروز نیم سکه۸  میلیون و ۹۰۰ هزار تومان؛ ربع سکه ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قیمت خورد .بهای سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

 

منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین