پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00004:10 - 1399/08/25

پرونده کلاهبرداری از سناتور قبل از انقلاب در دادگاه

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری از یک سناتور پیش از انقلاب پس از 17 سال در حالی از سوی وارثان وی پیگیری می‌شود که متهم ردیف اول این پرونده مدعی است او را به اشتباه بازداشت کرده‌اند و قضات برای رسیدگی به این پرونده در انتظار جواب پزشکی قانونی و مشخص شدن آزمایشات پزشکی از متهم اصلی هستند.

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری از یک سناتور پیش از انقلاب پس از 17 سال در حالی از سوی وارثان وی پیگیری می‌شود که متهم ردیف اول این پرونده مدعی است او را به اشتباه بازداشت کرده‌اند و قضات برای رسیدگی به این پرونده در انتظار جواب پزشکی قانونی و مشخص شدن آزمایشات پزشکی از متهم اصلی هستند.

حادثه 24 - رسیدگی به پرونده کلاهبرداری از یک سناتور پیش از انقلاب پس از 17 سال در حالی از سوی وارثان وی پیگیری می‌شود که متهم ردیف اول این پرونده مدعی است او را به اشتباه بازداشت کرده‌اند و قضات برای رسیدگی به این پرونده در انتظار جواب پزشکی قانونی و مشخص شدن آزمایشات پزشکی از متهم اصلی هستند.

رسیدگی به این پرونده از سال 82 با شکایت وکیل این سناتور مبنی بر اینکه اسناد و اموال موکلش به سرقت رفته‌ آغاز شد. مأموران پس از طرح شکایت تحقیقاتشان را آغاز کردند اما مدتی بعد این سناتور فوت کرد و وراث او پیگیر ادامه روند رسیدگی به پرونده شدند. فرزندان شاکی مدعی بودند که پدرشان چندین هکتار باغ و زمین در تهران و اطراف آن داشته که اسناد آنها به سرقت رفته است. پس از چند ماه مأموران متوجه شدند که یک پرستار خانگی به مدت 4 سال از این پیرمرد مراقبت می‌کرده و پس از فوت او پرستار هم به یکباره ناپدید شده است.

 از سوی دیگر بررسی اسناد نشان می‌داد اسناد با امضای این سناتور و به صورت کاملاً قانونی منتقل شده‌ است. با این حال احتمال جعلی‌ بودن اسناد قوت گرفت. تا اینکه 3 سال پس از طرح شکایت، فردی که قصد انتقال بقیه اموال این پیرمرد را داشت، شناسایی و بازداشت شد. پس از دستگیری این فرد و بازجویی از او معلوم شد که یک باند حرفه‌ای 19 نفره سال‌‌ها برای به‌دست آوردن این اموال برنامه‌ریزی کرده‌ بودند.

آنها زنی به نام فریبا را به عنوان پرستار وارد خانه سناتور کرده و پس از جلب اعتماد، محل نگهداری اسناد و اموال را شناسایی کرده و آنها را به صورت کاملاً حرفه‌ای و در فواصل مختلف از خانه خارج کرده تا سایر اعضای باند عملیات جعل و انتقال آن را انجام دهند. به‌ این‌ ترتیب فریبا بازداشت شد و در بازجویی گفت: اعضای باند  از من خواستند تا اسناد را از خانه خارج کنم و به دستشان برسانم. البته به من گفتند که پس از چند روز دوباره اسناد را به من برمی گردانند تا سرجایش بگذارم. واقعاً نمی‌دانستم که آنها قصد جعل اسناد را دارند.

بدین ترتیب سایر اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند و بررسی‌های بیشتر پلیس نشان داد که این باند لیستی از اموال و خانه‌های چندین فرد ثروتمند دیگر را هم تهیه کرده‌اند و قصد دارند تا به همین شیوه ملک و املاکشان را تصاحب کنند.

پس از پایان مرحله نخست بازجویی مأموران متوجه شدند که همه اعضای دستگیر شده از فردی به نام کیوان به عنوان رئیس باند نام می‌برند که همه امور مربوط به جعل و انتقال اسناد را انجام داده است و سایر اعضای گروه فقط نقش رابط را بازی کرده‌اند.

در نهایت با صدور کیفرخواست برای متهمان به اتهام کلاهبرداری، جعل اسناد، تحصیل مال نامشروع و سرقت، پرونده برای رسیدگی به شعبه 12 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. البته در این مدت کیوان هم دستگیر شد اما ادعا کرد که مأموران او را به اشتباه دستگیر کرده‌اند و نامش مازیار است. او به مأموران گفت: من کیوان را نمی‌شناسم اما چون نام فامیلم با او یکی است مأموران من را به اشتباه بازداشت کرده‌اند. من از پرونده‌ای که می‌گویید خبر ندارم و جعل هم نکرده‌ام. اما بررسی سوابق این مرد نشان داد او یک خلافکار حرفه‌ای است. با این حال قضات دستور دادند برای مشخص شدن هویت واقعی این فرد آزمایشات پزشکی انجام گیرد.

همچنین دستور داده شد متهم با سایر متهمان مواجهه حضوری داشته باشد تا مشخص شود آیا هویت او جعلی است یا واقعی. رسیدگی به این پرونده بعد از مشخص شدن هویت سردسته باند برگزار خواهد شد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین