پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:01 - 1399/09/04

تا پایان سال دلار نخرید

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد.

امیر حسین کریم زاده کارشناس مسائل اقتصادی  با اشاره به این موضوع که بازار‌های اصلی از جمله، طلا، سکه، دلار و مسکن به سقف قیمتی رسیده اند، گفت: قیمت دلار قابلیت سقوط تا مرز ۲۳ هزار تومان را دارد. نرخ واقعی دلار ۲۰ هزار تومان بود است که نوسانات آن می‌تواند بین ۱۷ هزار تومان تا ۲۳ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه‌ی بسته شده برای سال آینده دلار ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان و بازار آزاد آن حدود ۲۰ درصد بالاتر از این نرخ است. دلار زیر ۱۵ هزار تومان توجیحی ندارد.

این کارشناس بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مالی چین در اواخر آذر و اوایل دی ماه و نزدیک شدن به سال نو میلادی تقاضا برای دلار افزایش پیدا کرده و نوسانات دلار به وجود می‌آید. در هر صورت ماهیت کلی قیمت دلار کاهشی است. همچنین اگر دلار کاهش پیدا کند، به دنبال آن سکه و طلا هم کاهش پیدا خواهد کرد.

کریم زاده تصریح کرد: باید منتظر کاهش قیمت طلا، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. به نظر می‌رسد، انتخابات امسال در ایران مانع رشد قیمت دلار تا پایان سال شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالاست و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مثبت شدن بازار سرمایه، اظهار کرد: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده در ماه های آذر و دی روند خوبی برای بازار سرمایه متصور هستیم. البته نباید از این نکته غافل شویم که روند همه سهم‌های بازار سرمایه را نمی‌توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان بیان کرد: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. در حال حاضر کالا‌هایی که به آن‌ها ارز ۴۲۰۰ تعلق می‌گیرد، در حال حذف شدن هستند. قیمت تنها فرآورده نفتی که افزایش پیدا نکرده، گازوئیل است. در صورتی که قیمت این فرآورده نفتی هم افزایش پیدا کند، حمل و نقل و به مراتب بورس وضعیت بهتری خواهد داشت. از این رو ما شاهد تورم خواهیم بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین