پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:06 - 1399/09/04

چگونه با ۳۵ میلیون تومان وام ۲۴۰ میلیونی بگیریم؟

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در هفته های گذشته کاهشی بوده و در آبان ماه سال جاری به ۷۳ هزار تومان رسیده است. بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید حدود ۳۵ میلیون تومان بپردازند.

تسه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و  ۱۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر با قیمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۷۵ هزار و ۴۰۰  تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۷۷ هزار تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۷۴ هزار و ۶۰۰ تومان، ۷۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه در فروردین تا آبان ماه سال جاری

بر این اساس،  تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری به ترتیب ۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان، ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارند و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۷۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در  شهریور با قیمت ۷۶ هزار و ۴۰۰  تومان داد و ستد می شود.

این اوراق در مهرماه ۷۶ هزار و ۴۰۰ تومان و در آبان ماه نیز ۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته اند. این گزارش نیز بر اساس قیمت تسه در آبان ماه نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۰۷۳ هزار و ۳۰۰ تومانی برابر با ۱۴ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان می شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق  به مبلغ پنج میلیون و ۸۶۴ هزار تومان خریداری کنند، رقم آن به ۲۰ میلیون و ۵۳۳هزار تومان می رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می شود که همراه با پنج میلیون و ۸۶۴ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۳۵ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۱ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هشت میلیون و ۷۹۶ هزارتومان می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین