پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:14 - 1399/09/12

وضعیت محدودیت‌های کرونایی در هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در هفته آینده، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش کارگر آنلاین، علیرضا رئیسی، با عنوان این مطلب که در شهر‌های نارنجی فقط فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوع است، گفت: در این دو گروه شغلی، بیشتر کسب و کار‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند به جز مراکزی مانند پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های مراسم، سینما‌ها و برخی از اماکن فرهنگی و مذهبی که امکان تجمع در آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: با محدودیت‌هایی که از اول آذر ۹۹ اعمال شد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد که روند بستری‌های بیماران کرونایی در ۱۶۰ شهر قرمز (سطح هشدار ۳)، کاهشی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴ شهر در وضعیت قرمز باقی مانده‌اند و مابقی شهر‌ها نارنجی شده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با عنوان این مطلب که شهر‌های اردبیل، مشهد، بجنورد، زاهدان، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت و ساری هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: تهران و بسیاری از مراکز استان‌ها از وضع قرمز خارج شده‌اند.

وی درباره کسب و کار‌های مجاز در شهر‌های قرمز کرونایی، اظهار داشت: در این شهر‌ها محدودیت‌ها مانند گذشته برقرار است البته فعالیت کسب و کار‌هایی مانند تعمیرگاه‌ها که جنبه پشتیبانی از زندگی مردم را دارند مجاز است و مراکزی که ارتباط مستقیم با سلامت، امنیت و تغذیه مردم دارد در شهر‌های قرمز همیشه باز بودند و مابقی مشاغل تعطیل هستند.

رئیسی درباره محدودیت‌های تردد هم گفت: تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان با محدودیت روبرو است و پیشنهاد اعمال منع تردد داخل شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را حتی در شهر‌های نارنجی داده‌ایم که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره فعالیت ادارات و بانک‌ها نیز افزود: بانک‌ها حتی در وضع قرمز هم به فعالیت خود ادامه دادند و در وضع نارنجی هم با همان شرایط انجام می‌شود و کارکنان ادارات هم حداکثر با ۵۰ درصد نیرو‌ها فعالیت خواهند کرد.

رئیسی با اشاره به ردیابی بیماران کرونایی با تلفن همراه، گفت: ردیابی از طریق تلفن همراه تنها یک هشدار است، ولی موضوع اصلی کنترل افراد با کد ملی برای ورود به ادارات است و در چند روز گذشته از سوار شدن بیش از ۳ هزار و ۴۱۶ نفر از افراد کرونا مثبت در هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری جلوگیری شده است.

منبع: دانشجو
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین