پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:21 - 1399/09/23

۳ برابر روش های دیگر وزن کم کنید+راه حل

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گنجاندن زیره در رژیم غذایی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول بد در بدن موثر است.

بیشتر ما به دلیل ورود عادت‌های بد در زندگی روزمره که باعث چاقی ما می‌شوند، از اضافه وزن رنج می‌بریم، اما اگر عادت جدیدی را ایجاد کنیم که باعث لاغری شود و به آن ادامه دهیم، بدون هیچ تلاشی وزن زیادی را از دست خواهیم داد.

یکی از عادت‌های سالم که اخیراً کشف شده، عادت به کار بردن برخی ادویه‌ها در رژیم غذایی برای تقویت چربی سوزی است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گنجاندن زیره در رژیم غذایی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن، کاهش چربی‌ها بدن و همچنین کاهش سطح کلسترول بد در بدن به طور طبیعی کافی است.

محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوق ایران به طور تصادفی ۸۸ زن دارای اضافه وزن یا چاقی را برای مدت سه ماه به دو گروه تقسیم کردند. هر دو گروه مشاوره تغذیه‌ای دریافت کردند و میزان کالری دریافتی روزانه آن‌ها به طور متوسط ​​۵۰۰ کالری کاهش یافت. یکی از این گروه‌ها که اعضای آن ۳ نفر بود روزانه کمی کمتر از یک قاشق چای خوری پودر زیره به همراه ماست میل کردند.

پس از پایان این سه ماه، مشاهده شد افرادی که زیره مصرف می‌کنند، سه برابر گروه دوم که به رژیم آن‌ها زیره اضافه نشده بود، وزن کم کردند. همچنین گروهی که زیره مصرف می‌کردند، درصد چربی بدن خود را تقریباً ۱۴.۶۴ ٪ کاهش دادند، که تقریباً ۳ برابر گروه دوم بود که از حدود ۴.۹۱ ٪ چربی بدن خود را از دست دادند.

فواید مهم دیگری برای زیره وجود دارد؛ گروهی که زیره مصرف کردند ۲۳ واحد کاهش چربی خون یا تری گلیسیرید را داشتند، در حالی که گروه دیگرفقط ۵ واحد کاهش این نوع چربی را داشتند. گروهی که به آن‌ها زیره داده شده بود، به طور متوسط ​​۱۰ واحد سطح کلسترول مضر بدن آن‌ها کاهش یافت، در حالی که گروه دوم فقط نیم واحد کاهش کلسترول بد داشتند.

اما مهمترین سوال همچنان باقی است؛ اینکه زیره، چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد و چرا فقط با کمی خوردن از آن چنین تغییرات چشمگیری در بدن بوجود می‌آید؟.

پاسخ آن این است که زیره سرشار از فیتواسترول است. این ماده یکی از مواد شیمیایی شناخته شده است که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می‌کند. از آنجا که این اولین تحقیق مورد فواید ادویه برای کاهش وزن است، نویسندگان این تحقیق انتظار داشتند زیره، مانند سایر ادویه‌های گرم، به طور موقت میزان متابولیسم را در بدن افزایش دهد.

بنابراین، هرکسی که می‌خواهد لاغر شود باید سعی کند زیره را در رژیم روزانه خود قرار دهد. می‌توان آن را با ماست مخلوط کرد یا یک قاشق چای خوری زیره آسیاب شده به غذا‌های مورد علاقه، سالاد‌ها و سایر غذا‌ها اضافه کرد، زیرا علاوه بر مزایای کاهش وزن، طعم خوشمزه‌ای به غذا می‌بخشد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین