پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:48 - 1399/09/25

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۵ آذر ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 127 هزار و 100 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰ هزارتومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت روند ادامه‌دار کاهش قیمت طلا و سکه افت میزان تقاضا است. همچنین قیمت انس جهانی و قیمت دلار هم روند نزولی داشته است. با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا امروز هم همین وضعیت فعلی را دارد.

در این مورد اقتصادنیوز نوشت: به نظر می‌رسد یکی از مهمترین عواملی که موجب شد، سکه‌های کوچک رفتار متفاوتی را نسبت به سکه امامی در پیش بگیرند، حباب بیشتر آن ها بود. قبل از اینکه بازار امروز آغاز به کار کند، ارزش بازاری سکه امامی تنها نزدیک به 7 درصد از ارزش ذاتی آن بیشتر بود. این در حالی بود که برای نیم سکه این فاصله به حدود 14 درصد و برای ربع سکه به بالای 55 درصد می رسید.

در چنین شرایطی می‌توان گفت که امروز نیم سکه و ربع سکه کمی به سوی واقعی‌تر شدن قیمت خود حرکت کردند. در صورتی که طی روزهای بعد قیمت دلار و اونس طلا افزایش معناداری پیدا نکنند، هم چنان شانس افت زیاد سکه‌های کوچک و برگشت سکه امامی به زیر 12 میلیون وجود دارد.

 

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین