پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:00 - 1399/09/26

آب، گاز و برق برای ۳۰ میلیون خانوار کم مصرف رایگان خواهد شد

سخنگوی دولت گفت: هزینه آب، گاز و برق برای مصرف خانوارهای کم مصرف که براساس تحقیقات در دهک‌های پایین هستند رایگان خواهد شد.

 علی ربیعی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین مصوبات جلسه هیات دولت گفت: چهارشنبه گذشته تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شد که براساس تصمیم پیشین هزینه آب، گاز و برق برای مصرف خانوارهای کم مصرف که براساس مطالعات در دهک‌های پایین هستند رایگان خواهد شد. براساس این تصمیم و با توجه به بعد خانوار حدود ۳۰ میلیون ایرانی شامل این موضوع خواهند شد. 

وی ادامه داد: این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائمی مثل باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها شامل این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم موجب کمک به خانوارهای دهک‌های پایین شده و بخشی از هزینه‌های اجتناب ناپذیر آن‌ها را کاهش خواهد داد. 

سخنگوی دولت ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل به همه کارکنان و رانندگان شهری و بین شهری گفت: نظام حمل و نقل بخشی از فراهم سازی امکانات توسعه یک کشور را بر عهده دارد. آمارهای گسترش زیرساختی برلی حمل و نقل در کشور ما خوشبختانه در این چند سال قابل توجه بوده است. ظرفیت اسمی بنادر تجاری ما رشد ۳۶ درصدی داشته و تا ۲۴۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده؛ همچنین تا پایان دولت دوزادهم ظریفیت فرودگاه ما با رشد ۱۶ درصد به ۷۰ میلیون مسافر افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: در طول ۹ ماه گذشته با توجه به اهمیت حفظ جریان توزیع کالا در کشور و اطمینان از دسترسی کلیه استان ها به کالاهای اساسی و تجهیزات، در بخش درمان و سلامت کشور و برای اینکه امکان فاصله گذاری اجتماعی هم در اتوبوس رانی شهری ایجاد شود؛ ما در چمدین جلسه ستاد اقتصادی دولت بررسی کردیم و نهایتا طرحی آماده شد و در ستاد ملی کرونا مورد تصویب قرار گرفت که در ازای فروش نفت خام و میعانات گازی به غیر از ظرفیت بودجه سال ۹۹، ۵هزار اتوبوس برای حمل و نقل شهری تهیه شود. 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین