پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:30 - 1399/10/03

لحظه نجات قاتل از چوبه دار در زندان زنجان

مدیر کل زندان‌های استان زنجان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد و گفت: با تلاش مسوولان قضایی، معتمدین محلی و اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، رضایت اولیای دم در پرونده قتل عمد اخذ و محکوم به قصاص از مجازات اعدام رهایی یافت.

به گزارش کارگر آنلاین، محمد جوادی اظهار داشت: در راستای عمل به رسالت مددکاری و حل‌وفصل دعاوی و برقراری صلح و سازش به‌ویژه در پرونده‌های مهمی همچون قتل عمد، اعضای شورای حل اختلاف زندان با همکاری مسئولان قضائی و معتمدین محلی موفق به اخذ رضایت از اولیای دم در پرونده قتل عمد شده و موجب بازگشت دوباره این زندانی به زندگی شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از تلاش‌های مستمر و پیگیری مجدانه اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان و با تشکیل جلسات متعدد واستفاده از ظرفیت اجتماعی ریش‌سفیدان و معتمدین محلی، موفق به اخذ رضایت اولیای دم در این پرونده قتل عمد شده و زمینه رهایی این زندانی را از مجازات اعدام فراهم کردند..

مدیر کل زندان‌های استان زنجان در ادامه ضمن ارج نهادن به عمل خداپسندانه اولیای دم این پروند‌ها در گذشتن از حق خویش و عفو و گذشت زندانیان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در قرآن کریم و احادیث نیز اشاره شده است گذشت خصلت انسان‌های بزرگ است و بی‌شک نجات جان یک انسان و حیات دوباره بخشیدن به وی نیز عملی خداپسندانه و شایسته اجر معنوی و پاداش اخروی است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین