پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:22 - 1399/10/08

ساماندهی بازار مسکن با اخذ مالیات از خانه‌های خالی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در راستای ساماندهی بازار مسکن طرح‌های متنوعی در نظر گرفته شده است گفت: با اخذ مالیات از خانه‌های خالی دست دلالان بازار مسکن و موجب ساماندهی بازار مسکن می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، علیرضا قاری‌قرآن  اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد علاوه بر این، تسهیلات و طرح‌های تشویقی جهت بازسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سبد متنوعی توسط دولت طراحی شده است که پروژه‌های مشارکتی، بخش کوچکی از آن است و اغلب پروژه‌ها یا بر اساس اجاره زمین ۹۹ ساله یا قیمت تمام شده فروش اقساطی است، افزود: دولت برای کاهش قیمت مسکن برای خانواده‌های جوان و اقشار هدف در طرح اقدام ملی مسکن، زمین را به صورت اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی زمین به صورت ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در اقدامی دیگر دولت با هدف کوتاه کردن دست دلالان بازار مسکن سامانه املاک و اسکان را راه‌اندازی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است تا امکان اخذ مالیات از خانه‌های خالی فراهم شده که موجب ساماندهی بازار مسکن ساماندهی می‌شود.

قاری قرآن چالش‌های ساخت مسکن در شهر اصفهان را نبود اراضی دولتی، وجود بافت فرسوده و قیمت بالای زمین عنوان کرد و افزود: با استفاده از اراضی شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر همچنین ارائه تخفیف‌های لازم سعی بر ساماندهی و سرریز جمعیت کلان‌شهر اصفهان به سمت شهرهای جدید شده است.

وی ادامه داد: با هدف تشویق ساخت مسکن در بافت فرسوده، کسانی که در این مناطق ملک شخصی دارند و می‌خواهند بازسازی کنند، علاوه بر پرداخت تسهیلات یارانه‌ای به آنان، تخفیف هزینه صدور پروانه‌های مسکونی برایشان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اخذ مالیات از مسکن‌های خالی تصریح کرد: بر اساس نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ تعداد خانه‌های خالی استان حدود ۲۴۲ هزار واحد مسکونی اعلام شده است که با توجه به قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی امید است بخشی از این واحدها به عرضه مسکن کمک کند.

منبع: ایمنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین