پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00004:00 - 1399/10/10

خبر ناراحت کننده از شستا!

علی خضریان، نماینده مجلس درباره تفحص از شستا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برای پیگیری حقوق مردم و به ویژه بازنشستگان ⁧تامین اجتماعی⁩ درخواست تحقیق و تفحص از ⁧شستا⁩ را در ⁧مجلس⁩ ثبت نمودم.

‏شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دارای بیش از ۲۳۰ شرکت می‌باشد که فعالیت‌های گسترده‌ای را در صنایع مختلف انجام می‌دهند.

‏مجموع دارایی‌های شستا در سال ۹۷ بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان بوده و درآمد سالانه آن نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده که با توجه به نوسانات ارز و افزایش ارزش ملک در دو سال اخیر قطعا این دارایی‌ها ۲ برابر گردیده است.

‏گستردگی حوزه فعالیت‌های این شرکت که تقریباً در صنایع استراتژیک می‌باشد و همچنین توانایی مالی بالا عملا شستا را به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های ⁧اقتصادی⁩ ایران تبدیل کرده و این شرکت همیشه مورد طمع سیاسیون، افراد سودجو و فرصت‌طلب در دولت‌های مختلف بوده است.

‏این مسئله در ⁧دولت⁩ یازدهم و دوازدهم نیز به وفور دیده می‌شود که به کارگیری بسیاری از اعضای ستاد انتخاباتی جناب ⁧حسن روحانی⁩ در شرکت‌های زیر مجموعه شستا یکی از این نمونه سودجویی‌ها می‌باشد.

‏سوء مدیریت و تخلفات گسترده مالی و اداری شستا و زیرمجموعه‌های آن باعث ایجاد ضرورت تحقیق و تفحص از این غول اقتصادی شده است. مضاف بر اینکه طی یک دهه گذشته دوبار تحقیق و تفحص از این شرکت بدون قرائت گزارش نهایی و بدون پیگیری رها شده است.

‏⁧تحقیق و تفحص⁩ از شستا حقایق بسیاری را برای ⁧مردم⁩ آشکار نموده و موجبات بازگرداندن حقوق از دست رفته ⁧بازنشستگان⁩ و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را فراهم خواهد کرد.

 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین