پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11015:15 - 1399/10/20

جزئیات تازه از بوئین زهرا+ اسامی کارگران متوفی

حادثه‌ای روز چهارشنبه (۱۷ دی‌ماه) در یکی از شرکت‌های تصفیه روغن در چرم بوئین زهرا اتفاق افتاد که سه کارگر را به کام مرگ کشاند.

کارگر آنلاین | حادثه‌ای روز چهارشنبه (۱۷ دی‌ماه) در یکی از شرکت‌های تصفیه روغن در چرم بوئین زهرا اتفاق افتاد که سه کارگر را به کام مرگ کشاند.

محمد علیخانی (رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین) گفت: پیش از این حادثه، اداره کل کار بازدیدهای دوره‌ای و موردی از کارگاه‌های داشته است. در ساعات‌های اولیه پس از حادثه، تیمی متشکل از رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، بازرسان اداره کار و من در محل حادثه حاضر شدند. تیم ضمن مراجعه به محل حادثه، تحیقیات اولیه خویش را با مشاهده صحنه حادثه، مصاحبه با شهود و نماینده کارفرما براساس قوانین و دستورالعمل‌های مربوط انجام داده‌اند. به دلیل اینکه ابعاد این حادثه زیاد است و ۳ کارگر جان خودشان را از دست داده‌اند، جزئیات با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گرفت. او توضیح داد: ما بازرسی‌های اولیه را انجام می‌دهیم اما بر اساس قانون باید از نظریه پزشک قانونی برخوردار شویم. اگر علت حادثه گارگرفتگی باشد با سقوط از ارتفاع متفاوت است. سقوط از ارتفاع و گازگرفتگی دو موضوع جدا از هم هستند، به همین دلیل مسئولیت‌های علل حادثه تغییر می‌کند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد، گازگرفتگی عامل مرگ سه کارگر بوده اما نظریه نهایی درباره مرگ کارگران را پزشکی قانونی صادر می‌کند. علیخانی در پایان گفت: خیراله بهمنی و محمود هدایتی، دو نفر از سه کارگری که جان خود را از دست داده‌اند، نسبت سببی داشته و از اهالی قروه همدان بودند. 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین