پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:49 - 1395/01/15

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خواستار شد

حذف قوانین ضد کارگری در مجلس دهم

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از نمایندگان مجلس دهم خواست تا اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی را در اولویت قرار داده و قوانین ضد کارگری و مغایر با مقاوله نامه‌های جهانی را حذف کنند.

کارگرآنلاین: ابوالفضل فتح اللهی گفت: از نمایندگان مجلس دهم انتظار داریم که به وظایف خود برای نظارت بر برنامه پنجم توسعه که یکسال دیگر تمدید شده و اجرای مفاد برنامه به ویژه در حوزه بازار کار اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حوزه روابط کار و تعاون آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت که امسال باید رویکرد وزارت کار به سمت تقویت این دو بخش باشد و به همه حوزه های زیر مجموعه خود یکسان رسیدگی کند.

فتح اللهی با اشاره به تاکید برنامه های چهارم و پنجم توسعه مبنی بر اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: قانون کار و تامین اجتماعی ابتدا باید به شکل سه جانبه بررسی شود و سپس از سوی نمایندگان منتخب کارگران در مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: قوانین مرتبط با کارگران و جامعه کارگری تنها منحصر به قانون کار و تامین اجتماعی نمی شود و کارگران در بسیاری از قوانینی که از تصویب مجلس می گذرد ذینفع هستند بنابر این باید فراکسیون کارگری مجلس با تلاش و جدیت تمام در جهت حفظ منافع و مطالبات کارگران در زمان تصویب این قوانین اقدام کند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در پایان تاکید کرد: آن دسته قوانینی که با حقوق کار و قوانین بین المللی و مقاوله نامه های جهانی مغایرت دارد باید شناسایی شود و در مقابل قوانینی که از استانداردها و مقاوله نامه های جهانی تبعیت می کند را در مراکز تصمیم گیری خود نهادینه کنیم./ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین