پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:23 - 1395/01/15

از حواشی سفر روحانی به کیش تا فرش قرمز پاکستانی‌ها برای مرد شماره یک پاستور

در این گزارش نگاهی کوتاه به تعطیلات نوروزی رئیس‌جمهور خواهیم داشت.

کارگرآنلاین: شاید برای بسیاری از مردم جالب باشد که بدانند مسئولان کشوری از جمله رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه سپری می‌کند، به همین دلیل برآن شدیم تا نگاه گذرایی به همه برنامه‌های تفریحی، کاری رئیس‌جمهور در ایام نوروز داشته باشیم.

اول فروردین: از پیام نوروزی تا دیدار با معلولین و سالمندان خیریه «کامرانی» شهر قدس




از حواشی سفر روحانی به کیش تا.....




* دکتر روحانی در آغازین ساعات تحویل سال نو، در پیامی نوروزی، خطاب به ملت شریف ایران ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با همکاری یکدیگر و تلاش و کوشش داخلی و با تعامل سازنده با جهان، در مسیر رونق، تلاش و رشد و فعالیت اقتصادی قرار بگیریم.

وی در این پیام تاکید کرد: من باز هم دستم را به سوی ملت بزرگ ایران دراز می کنم؛ امیدوارم و مطمئنم که با همکاری یکدیگر و با تلاش و کوشش داخلی و با تعامل سازنده با جهان می‌توانیم در مسیر رونق، تلاش و رشد و فعالیت اقتصادی قرار بگیریم. ان‌شاءالله خواهیم توانست با کمک یکدیگر به رشد دو برابری متوسط 10 ساله گذشته برسیم.

رئیس‌جمهور افزود: ملت ما با همدلی برجام را به فرجام مطلوب رساند، زنجیرهای تحریم را پاره کرد و زمینه را برای فعالیت در زمینه‌های اقتصادی مهیا نمود. تحریم‌های بانکی، مالی، پولی، نفتی، پتروشیمی، بیمه، حمل و نقل و همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد و شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم ما آماده تر شد.

وی یادآور شد: در این سال، مردم بزرگ ما حماسه بزرگی را آفریدند و هفتم اسفند را به عنوان روز قدرت ملی، آرامش و ثبات ایران به جهانیان نشان دادند. سالی که بر ما گذشت، سال مشارکت، فعالیت، موفقیت در برابر قدرت های بزرگ و سال هموار کردن زمینه برای شکوفایی کشور در همه بخش ها بود.




رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه گذراند؟




* روحانی در نخستین ساعات روز نخست سال ١٣٩٥ به مرکز توانبخشی سالمندان و معلولین خیریه کامرانی شهرقدس رفت و در فضایی عاطفی و صمیمی، دیداری عیدانه با مددجویان این مرکز داشت. وی در گفت‌وگوی صمیمی و رودرروی خود با تعدادی از مددجویان این مرکز برای آنان سالی خوش و پر خیر آرزو و از خداوند برای آنان طلب سلامتی کرد.




رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه گذراند؟



* رئیس‌جمهور پس از بازدید از مرکز توانبخشی سالمندان و معلولین خیریه «کامرانی» شهر قدس، به صورت سرزده به ایستگاه سلامت اورژانس در بزرگراه تهران - کرج هم رفت و از تلاش‌های همه خادمان سفرهای نوروزی قدردانی کرد. وی در این بازدید بر ضرورت آمادگی بیش از پیش مراکز اورژانس در ایام نوروز برای ارائه کمک و خدمت‌رسانی به مردم و مسافران تاکید کرد.
 



رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه گذراند؟




* روحانی در این روز به دیدار جانبازان در بیمارستان نیایش تهران هم رفت و با جانبازان بستری در این بیمارستان در فضایی صمیمی به گفت‌وگو نشست.  وی در این دیدار با بیان اینکه دیدار و عیادت از جانبازان، وظیفه دولتمردان است، ابراز امیدواری کرد که سال 95، سالی سرشار از شکوفایی و رشد برای مردم ایران باشد.

دوم فروردین، از تبریک سال نو به مقام معظم رهبری تا شرکت در نشست روسای مناطق آزاد تجاری سراسر کشور




رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه گذراند؟




* در آغاز سال جدید و در گفت‌و‌گوی تلفنی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرا رسیدن سال 1395 هجری شمسی را به معظم له تبریک گفت و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای ایشان، تأکید کرد که سال 95 سال امید و تلاش همگانی برای ساختن ایرانی شایسته ملت بزرگ ایران خواهد بود و دولت همه توان خود را در مسیر اجرای قانون اساسی، برنامه‌های کلان کشور و رهنمودهای معظم له به کار خواهد گرفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این گفت‌وگو با تبریک سال نو به وی و ملت بزرگ ایران، برای توفیق بیشتر دولت در خدمت به کشور و مردم، آرزوی توفیق کردند.

* رئیس جمهور در تماس تلفنی دیگری با مراجع عظام تقلید به مناسبت آغاز سال جدید، ضمن تبریک حلول سال نو، برای آنان سلامتی و سالی سرشار از برکت و موفقیت مسالت کرد. وی در گفت‌وگوهای جداگانه تلفنی با حضرات آیات عظام وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، سبحانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و علوی گرگانی از حمایت‌ها و توجه مراجع عظام تقلید به برنامه‌های دولت تدبیر و امید، به ویژه در تصویب و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک تشکر کرد.



رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه گذراند؟




* روحانی بعدازظهر روز دوشنبه دوم فروردین‌ماه به‌منظور شرکت در نشست روسای مناطق آزاد تجاری سراسر کشور وارد جزیره کیش شد. افتتاح فرودگاه هندورابی و افتتاح و بازدید از چند طرح در دست اجرا در جزیره کیش از جمله برنامه‌های این سفر بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز عصر روز یکشنبه اول فروردین ماه با استقبال استاندار هرمزگان و مسئولان منطقه آزاد کیش وارد جزیره کیش شده بود.

روحانی در بدو ورود به این جزیره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که بند 11 سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر جایگاه ویژه مناطق آزاد و نقش آنها در توسعه کشور اشاره دارد و در این راستا باید با جذب فناوری و سرمایه، زمینه صدور کالا و خدمات و در نهایت تولید بیشتر را فراهم کرد.

وی سپس به بازدید از شرکت دانش‌بنیان «همانندساز بافت» جزیره کیش که فعال در ساخت بافت‌های طبیعی بدن به وسیله کشت سلول‌ها و مهندسی‌بافت است، رفت.

رییس جمهوری همچنین از تصفیه خانه ده هزار متر مکعبی جزیره کیش بازدید کرد. در جریان این بازدید که وزیر نیرو نیز حضور داشت یکی از مجریان و مدیران این طرح گزارشی را از عملکرد این تصفیه خانه و نقش آن در بهبود وضعیت محیط زیست جزیره کیش ارائه کرد.



رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه گذراند؟



رئیس جمهور در ادامه سفر به جزیره کیش از طرح اصلاح و بهسازی نوار ساحلی غرب این جزیره و همچنین هتل تورنج که در یکصد واحد مجزای 40، 60 و 120 متری روی آب ساخته شده است، بازدید کرد.

روحانی در حاشیه بازدید از طرح نوار ساحلی غرب جزیره کیش گفت: دولت تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار می گیرد

در جریان این بازدیدها مسافران و ساکنان این مناطق با خوشامدگویی به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، نوروز را به وی شادباش می گفتند و از تلاش دولت برای ساختن ایران اسلامی قدردانی می‌کردند. شماری از خانواده‌ها نیز با رئیس جمهوری در فضایی صمیمی گفت و گو کرده و عکس یادگاری گرفتند.



رئیس‌جمهور تعطیلات نوروز خود را چگونه گذراند؟




سوم فروردین؛ درگذشت والده همسر رئیس‌جمهور

* مادر همسر دکتر روحانی صبح روز سه شنبه سوم فروردین‌ماه در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت. بانو ساره خاتون پیوندی، والده همسر رئیس جمهور که خاله دکتر روحانی نیز می‌باشد از حدود یک ماه قبل به علت مشکلات ریوی در بیمارستان کوثر سمنان بستری شده بود. پیکرمرحومه پیوندی روز پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهور درسمنان تشییع شد.

در آیین تشییع آن مرحومه شماری از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و مقام های نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

پیکر بانوی فقید ساره خاتون پیوندی پس از تشییع از مسجد المهدی(عج) سمنان و اقامه نماز توسط دکتر روحانی در وادی‌السلام این شهر در کنار مزار همسرش حاج عبدالعظیم عربی به خاک سپرده شد.



از فرش قرمز پاکستانی‌ها برای روحانی تا لغو سفر به وین




ششم فروردین؛ از فرش قرمز پاکستانی‌ها زیرپای روحانی تا شلیک 21 گلوله توپ به افتخار ورود وی به اسلام‌آباد

*رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان روز ششم فروردین‌ماه برای انجام سفری دو روزه و امضای اسناد مختلف همکاری میان دو کشور، عازم اسلام آباد شد.

وی پیش از عزیمت به اسلام آباد، در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف سفرش خاطرنشان کرد: خوشحالم که اولین سفر خارجی سال 95 به یک کشور دوست و مسلمان است، همسایه و کشوری که آنها هم نوروز را گرامی می دارند.
 
روحانی ادامه داد: ما از زمان استقلال پاکستان همیشه رابطه خوبی با این کشور داشته‌ایم و روابط از سطح عالی و صمیمی بالاتر بوده و روابط راهبردی داشته‌ایم و دو ملت بسیار به هم نزدیک هستند.

رئیس‌جمهور که در راس یک هیات عالی رتبه اقتصای-سیاسی عازم پایتخت پاکستان شده بود، در بدو ورود به فرودگاه اسلام آباد از سوی شخص محمد نواز شریف نخست وزیر کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت و 21 گلوله توپ به عنوان اقدامی نمادین به افتخار ورود وی به پایتخت پاکستان شلیک شد.



از فرش قرمز پاکستانی‌ها برای روحانی تا لغو سفر به وین




*حسن روحانی عصر جمعه ششم فروردین با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد نواز شریف نخست وزیر کشور میزبان دیدار و درخصوص مهم‌ترین موضوعات دوجانبه به‌ویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد، در این روز شش سند همکاری در زمینه های مختلف میان دو کشور امضا شد.

عناوین اسناد امضا شده میان دو کشور به ترتیب برنامه‌های تجاری راهبردی پنج ساله، همکاری میان اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان و اتاق صنایع، بازرگانی، معادن و کشاورزی ایران، همکاری میان دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و شورای روابط خارجی کراچی، همکاری میان بیمه مرکزی ایران و کمیسیون اوراق بهادار پاکستان، همکاری‌های فرهنگی و اکادمیک میان اکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه پاکستان و دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه ایران و یادداشت تفاهم همکاری‌های متقابل در زمینه‌های بهداشتی، آموزش پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی است.

روحانی در جریان این سفر دو روزه  نخست وزیر، رئیس جمهوری، فرمانده ارتش و مشاور نخست وزیر پاکستان دیدارهایی داشت و در نشست‌های مختلفی با تجار و فعالان اقتصادی ایران و پاکستان نیز شرکت کرد.



از حواشی سفر روحانی به کیش تا




رئیس‌جمهور در این سفر با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همواره موضوعات گوناگون بین ایران و پاکستان برای همکاری مورد بحث و تبادل نظر قرار داشته است، اظهار داشت: در سفر جاری نیز موضوع کمک به روند صلح افغانستان در دیدار با نخست وزیر پاکستان مطرح شد و همکاری در این زمینه مورد توافق ما است.

روحانی در این نشست خبری و در پاسخ به سوال یک خبرنگار پاکستانی مبنی بر اینکه آیا نواز شریف در دیدار با وی جدول زمانی مشخصی را برای تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان مطرح کرده است، گفت: ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است و از دولت پاکستان نیز خواسته است که توافقاتی که قبلا بین دو کشور بوده عمل کند. البته پاکستان این استدلال را مطرح می کند که به دلیل تحریم های سال های اخیر نتوانسته آنچه لازم بوده را درخصوص این طرح انجام دهد.

وی افزود: امیدواریم امروز که تحریم‌ها را پشت سر گذاشته ایم پاکستان بتواند هر چه سریعتر بخش مربوط به خود را انجام دهد. روحانی گفت : آنچه مهم است این است که می‌توانیم به مردم پاکستان بگوییم این آمادگی از طرف ایران کاملا وجود دارد که هر زمان پاکستان آماده باشد صادرات گاز به این کشور را آغاز کند. ایران تنها چند ماه زمان لازم دارد که خط لوله گاز خود تا مرز پاکستان را کاملا تکمیل کند.
 


از حواشی سفر روحانی به کیش تا




هشتم فروردین؛ از نخستین جلسه هیات دولت در سال 1395 تا دیدار نوروزی با کارگزاران قوا و مدیران دستگاه های اجرایی کشور

* رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر دو روزه به اسلام‌آباد دیداری نوروزی با جمعی از کارگزاران قوا و مدیران دستگاه های اجرایی کشور داشت.

وی در این دیدار تاکید کرد که دولت مصمم است در سال 1395 برنامه‌های خود را برای تحقق سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، با شتاب بیشتری در فرصت پسا تحریم ادامه دهد.
 


از حواشی سفر روحانی به کیش تا




* در این روز  نخستین جلسه هیات دولت در سال 1395 با حضور رئیس‌جمهور و اعضای کابینه نیز برگزار شد و روحانی با تبریک سال نو به اعضای هیات دولت و خانواده آن‌ها و همچنین قدردانی از تلاش‌های آنان در طول سال گذشته، گفت: امروز شرایط بر اثر کارهای مقدماتی که در سال های قبل و بویژه سال 1394 انجام شده ، برای کار و تلاش و بهره برداری از این مقدمات آماده تر است. وی همچنین در این جلسه توافق هسته‌ای را یک رویداد ماندگار در تاریخ ایران و جهان دانست که از لحاظ حقوقی، سیاسی و اقتصادی با اهمیت تلقی می شود.

نهم فروردین؛ در پی حادثه تروریستی لاهور، روحانی پیام تسلیتی را برای نخست‌وزیر پاکستان صادر کرد

روحانی روز نهم فروردین ماه، در پیامی به نخست وزیر پاکستان، حادثه تروریستی در لاهور را محکوم و با ابراز همدردی با قربانیان این فاجعه دردناک تاکید کرد: کشتار مردم بی گناه از سوی کسانی است که بقای خود را در ایجاد ناامنی می بینند.

* در این روز روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری روسیه درباره مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

روحانی در این گفت‌و‌گو با بیان این که هماهنگی، همفکری و همراهی روسیه و ایران در روند تثبیت پایه های صلح و آرامش در سوریه ضروری است، گفت: تنها مردم سوریه می‌توانند درباره سوریه و آینده نظام سیاسی این کشور تصمیم بگیرند.




از حواشی سفر روحانی به کیش تا




*مجلس ترحیم مرحومه مغفوره خانم «ساره خاتون پیوندی» والده همسر رییس‌ جمهور نیز در روز نهم فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مسجد نور در تهران برگزار شد.

در این مراسم  که علاوه بر رییس‌ جمهوری، بازماندگان آن مرحومه نیز حضور داشتند، جمعی از مسئولین و مقامات ارشد نظام با حضور در مسجد نور ، درگذشت آن مرحومه را به رییس‌ جمهوری تسلیت گفتند.

* دهم فروردین؛ لغو سفر روحانی به وین

روز دهم فروردین ماه، دفتر رئیس‌جمهور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به اتریش که در این روز قرار بود انجام گیرد به دلایل امنیتی و به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.

یازدهم فروردین؛ برگزاری دومین جلسه هیات دولت به ریاست روحانی

*رئیس جمهور روز چهارشنبه و در دومین جلسه هیات دولت در سال نو با گرامیداشت سالروز جمهوری اسلامی گفت: 12 فروردین روز تبلور مردم سالاری و اسلامیت در کشور است و امام خمینی(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب بر تدوین قانون اساسی و نقش رأی مردم در تعیین 'جمهوری اسلامی' و اداره کشور تأکید داشتند./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین