پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:49 - 1399/11/05

دین مبین اسلام دین انسان سازی است

امام جمعه هشترود دین اسلام را دین انسان سازی وخداشناسی نامید.

کارگر آنلاین  | حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفریان در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت : امام جمعه هشترود دین اسلام را دین انسان سازی وخداشناسی نامید.

وی ادامه داد: مومنین ومسلمانان همکاری وهمفکری وتعاون در مسیر درست را پیشه خود سازند ودر کارهای نیک از همدیگر سبقت بگیرند.

جعفریان خاطر نشان کرد:تاکید اسلام بر هفکری ومشورت است در پیشبرد اهداف ونیات خوب پس همه مسلمین وظیفه دارند در جهت پیشرفت قوانین اسلامی گامهای مثبتی بردارند . خنثی کردن نقشه دشمنان وهم در بحث کمک به همنوعان در دوران کرونا از نمونه های خوب تعاون وهمکاری است که مردم در طول این چهل سال با همفکری وهمکاری از خود به یادگار گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفریان امام جمعه هشترود در خطبه دوم با اشاره به وفات حضرت ام البنین گفت:بعد از آنکه مولای متقیان، حضرت زهرا علیهاالسلام را از دست داد و اشقیای روزگار، آن بانوی بانوان عالم را به شهادت رساندند، فرزندان کوچک آن بزرگوار به مادری نیاز داشتند که در عین حالی که همسری حضرت را عهده دار می شود، برای آن عزیزان نیز مادری مهربان باشد. به همین سبب، امام علی علیه السلام از برادرش عقیل که دانشمندی تبارشناس در جهان عرب بود، چنین درخواست کرد: «اُنْظُرْ لِی اِمْرَأَةً قَدْ وَلَدَتْها الْفُحُولَةُ مِنَ الْعَرَبِ لاَِتَزَوَّجَها فَتَلِدَ لِی غُلاما فارِسا؛ برای همسری ام؛ بانویی از میان اعراب انتخاب کن که از نسل دلیرمردان عرب باشد و پسری جوانمرد و شجاع برایم به دنیا آورد.» عقیل نیز بعد از فکر و اندیشه به امام پیشنهاد کرد که با امّ البنین کلابیه ازدواج کند؛ چرا که در میان اعراب، شجاع تر از نیاکان او یافت نمی شود. مولای متقیان نیز رأی برادرش را پسندید و عقیل را به خواستگاری فرستاد.

جعفریان متذکر شد :نامگذاری وفات این بانو به عنوان روز تجلیل از مادران وخانواده های شهدا یک کار ماندنی است چون واقعا مادران وخانواده های شهدا با فداکاری وشهامت خود الگو شده اند ومانند خانم ام البنین در راه ولایت ایثار وفداکاری کرده اند که در تاریخ ماندگار شده وخواهند شد.

امام جمعه هشترود در پایان به رزمایش اخیر ارتش وسپاه پاسداران اشاره کرد وگفت: بزرگترین رزمایش در خاور میانه در زمینه پهبادی توسط نیروهای ایرانی انجام گرفت که افتخار بزرگی بود که توسط جوانان برومند این کشور اسلامی به ثبت رسید واستفاده از جنگ افزارهای منحصر بفرد در این رزمایش دشمنان ایران اسلامی از جمله ترامپ، وجوبایدن ورژیم اشغالگر اسرائیل ودیگر دشمنان خارجی وداخلی را به لرزه در آورده است وخواب را برای دشمنان ایران اسلامی حرام کرده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین